|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Ankan: du har PM. | |
|
Hej, Audiot numera fd då jag valde att efter 5 Audis lämna för BMW. Du kommer att få samma dilemma med A6:an då det kommer en helt nu runt 2017. Kan ev försenas pga skandalen vilket även drev mig till BMW denna gång. Vid bensinmacken så drar alltid Audi mer än BMW:n......... Tyvärr. Tycker min fabriksnya 520D Touring Xdrive är löjligt snål med tanke på storlek m.m. Valde in i det sista mellan A6:Allroad och 5-serien ,två solida fina bilar som man inte blir missnöjd med. Men är man sugen på något nytt så ska man prova. BMW:n känns lite mer ombonad än Audin, Audin lite mer robust. Lite seg S-Tronic låda i Audin. BMW:n sportigare. Audin tystare motor, känns ändå som att BMW med twin turbo tekniken har mer flås? Som sagt två grymma bilar och det kan bli en Audi för mig nästa gång men räknar med att BMW:n fortsätter leverera. |
|
|
Står inför samma val eller kval då jag ska byta min F11 i början av nästa år. Mycket nöjd med bilen, lite trångt baksäte men annars tycker jag att den har funkat väldigt bra. Jag brukar alltid ha en dålig tajming med BMWs modellbyten. Är det inte en ny modell på G så missar jag faceliften… Antingen ser man det som att det finns goda möjligheter att få en fin bil till ett bra pris, då BMW med stor säkerhet kommer att ge bra rabatter i slutet av livscykeln. Eller så är det surt att om något år sitta med ”gammal” modell och tråna efter den nya femman. Det har gått så långt att jag börjat snegla på Teslan. Men det känns lite tveksamt att hosta upp en miljon för att vara en ”labbråtta”. GT:n hade ju kunnat vara ett alternativ men jag tycker att den ser lite svulstig ut och SUV är inget för mig. Svåra val… |
|
| F31 är ju så snygg. Måste det verkligen vara en Femma? | |
|
Jo jag har funderat på det. Men jag tycker att den är lite liten. Familjen ska ju få plats. Helst skulle jag vilja satsa på 4-serien, det hade ju varit något :) |
|
| 3-serie GT är ju betydligt längre än vanliga trean | |
|
Har hund så GT funkar inte för mig, väntar med spänning på vad BMW kommer med efter den 31/12 när erbjudandet går ut, hoppas även att Audi kommer med en uppdatering snart, hopp om att BMW och Audi som MB slänger in lite automatisk farthållare, automatisk bagagedörr och LED ljus i sitt business erbjudande. |
|
| Ja det ska bli intressant att se. Kan ju tycka att BMW kan slänga med lite mer utrustning i grunden. VW har ju aktiv farthållare, CarPlay etc med som standard nu förtiden. | |
|
Kristoffer_L Ställer samma fråga som BMW_Ankan, har du lust att skicka över offerten? Tack! |
|
|
Just det Kristoffer_L! ;o) Och en lååååång A6 A AUTQ recension också tack! Ankan. |
|
|
Ankan och smurfkungen: Bilen är köpt via ALD på företagets ramavtal så köpet (inkl offerten) har skötts internt inom finansavd på företaget samt ALD. Jag har alltså ingen offert man får av säljaren när man går och ber om en ny bil. Men nu finns dealen officiellt i alla fall :-) Länk 361kkr inkl S-Line, S-tronic och quattro samt sport edition. Blev en ibisvit pga pristaket. På detta hade företaget ytterligare procent via ett ramavtal som gav ett slutpris på 340kkr vilket var pristaket den fick kosta. Så vi är nöjda än så länge. Och nu verkar Audi ha reggat den hos SKV också :-) Leverans i Feb någon gång - rapport kommer om det inte är för sent då ;-) |
|
| Update: Står inget om S-Line i länken men det ingår. Så sent som igår såg jag en helsidesannons i en tidning med samma kampanj från Audi inkl S-Line. | |
|
Audi ger bra rabatter till företag, liksom BMW och MB också gör. Har fått offert på nya A4 avant och får en rabatt på 62 000:- Samtidigt känns det som att listpriserna skruvas upp mkt för varje generation för att sedan rabatteras ännu mer. |
|
|
Jag skulle inte hoppas för mycket på att F11 ska reas ut i slutet av sin livscykel. De tycks inte jobba som framförallt MB och nu även Audi verkar göra. Undrar hur många MB som säljs utan 100.000 i rabatt? Kommer säkert ett Bavariapaket med typ skinn och någon fälg som standard vilket sänker priset med 10.000 :) |
|
|
Just nu är väl det överlag kampanjer på xDrive med automat som sänker priset ganska mycket. 9.900 kr för respektive xDrive och automat. Även olika "smarta paket": Navigationspaket 20.500 kr (Ord 32.300 kr) Lounge paket 17.400 kr (Ord 24.900 kr) Parkeringspaket 4.700 kr (Ord 12.900 kr) Innovationspaket 29.300 kr (Rabatt 37.100 kr) Sportpaket 9.900 kr (Ord 38.900 kr) M-sport paket i samband med sportpaket 29.900 kr (Ord 53.000 kr) Vinterpaket 18.900 kr (Rabatt 7.200 kr) |
|
|
Stilren: Vet du vad som ingår i Sportpaket Line som är för 38900:-?Sportpaket för 28.900:- som har läder, 18" m.m. är ju specat men inte Sporpaket line. Sen har du slängt om priserna. Du har skrivet vad rabatten är på Loungepkt, sportpaket m.fl. Det du har i parantes är vad de kostar efter rabatten. Blev glad där för en stund för jag trodde jag läst fel. |
|
|
BMW Sportpaket för 5-serie Touring inkluderar följande utrustning: • Läder Dakota • Sportstolar • 18" Lättmetallfälg V-eker 328 • Sportläderratt • LED-dimljus Pris Sportpaket 28.900 kr Uppgradera till Sportpaket line för 9.900 kr Pris Sportpaket line 38.800 kr |
|
|
Oj kanske blev fel men man kanske förstår ändå :-) Står under erbjudande på bmw.se för den som är intresserad. Fick f ö ca 75tkr rabatt på en F34 3GT ca 16% rabatt. |
|
|
Ja Precis men det står inte vad man får för dom 9 900:- som det kostar att uppgradera från sportpaket till Sportpaket line? Kollade nu och ser att det är väldigt dåligt informerat på bmw.se om denna line. Men som jag förstår det så får man Luxury line med vilket iofs vad jag fattat inte tillför så mycket mer än lite krom och andra 18"... |
|
| Även bra pris på GT med xDrive. Den ser mer ok ut med M Paket. Men karossen äter verkligen fälgar. Bra benutrymme bak. Något jag tycker är dåligt i den vanliga femman. Framförallt om man har komfortstolar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.