|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 530D som tuggar lite när jag står vid rödljus, jag har pratat med verkstan om detta och de säger att det är BMW-standard, på en del bilar, som de inte lyckats få bort. MEN, duttar jag i Auto Hold, så slutar det skaka, så vad gör Auto H egentligen? Lägger i bromsarna och gör så att lådan slutar dsra? | |
|
Hur menar du "tugga"? Bilen ska ha drivning framåt men det ska absolut inte kännas någonting i bilen om du har foten på bromsen. Jag förutsätter att det är automat i din bil ------- //Lövet |
|
| Tuggar är kanske lite att ta i, men den smårycker lite. Enligt Eric på Hackefors bil är det ganska vanligt på ZFHP8. | |
| Om man petar i sportläget så försvinner det också | |
|
Gammal tråd, men 2 frågor hänger i luften för min del: Vad gör autoholden mer än bromsar? Det verkar uppenbarligen som att den kopplar ur drivningen eller minskar den på nåt sätt eftersom de små gugningarna jag har slutar. Lägger jag foten på bromsen med Autohold i så börjar den gunga lite igen. Gunget försvinner också när jag lägger i Sportläget. Fråga 2: Gunget, vad kan det bero på? Jag har bytt oljan och filtret i lådan och den var Coca Cola svart. Dock ingen speciell skillnad på växlingar och gunget är kvar. Nu har den gått 20 000 mil. Jag kan leva med det, jag har tänkt att köra den till 30 000 mil om den håller och byta/renovera lådan då om det behövs. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.