|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Din bil är ju inte heller original Philly... ;) | |
|
Oem+ ;) Fick svar på min fråga på Facebook. Tack :) |
|
|
Tråkigt Philly, att du inte fick en bra dag, med nya Z4M. Jag har aldrig varit på den träffen, men tänkt försöka någon gång, kanske över en dag eller nå't. Det är ju en mäktig manifestation, och fokus ligger då inte på verklig entusiast-nivå, utan på mängd och bred gemenskap, tänker jag. Risken, om man kategoriserar deltagarna, är kanske att många försvinner..... Åk till Västerås istället, jag vill gärna se din pärla!!! :) ¨ em3 |
|
|
Jag tyckte det var hög nivå på bilarna generellt i år, jag missade nog rosthögarna. Självklart finns det en del bilar man inte sympatiserar med ägaren för hur de har valt att pimpa den men det är ju bara att gå vidare och titta på nästa bil och inte lägga mer ögontid på den. Sedan är det ju grejen med BoS är ju att det finns BMW i alla kategorier och att de står blandade. Skulle det bli indelning så fastnar man enkelt i de område där de står bilar man själv är intresserad av och då går man kanske över allt på en timma. Nu fick man ju gå runt och leta efter guldkornen och det är ju en tjusning i sig tycker jag. Vill man enbart se M-bilar eller rena entusiastfordon så finns det ju andra tillställningar för det. Jag är helnöjd med gårdagens besök, lagom varmt, bra drag på banan och som sagt många fina BMW att titta på. Gustav på GTBoard filmade lite igår, min M5 är med vid 2:40 lite snabbt :) |
|
|
Precis vad jag skrev efter förra bos då jag upplevde samma sak som du phx. Det kan ju inte ens vara svårt;). Fina original bilar på asfalten vi depån och resten på gruset runt om. Grejen är ju den phx att om det ändå kommer+1000 fordon så behöver ju inte arrangören bry sig. Tanken med att alla fordon är välkomna köper jag men jag vill ha fina bilar parkerade vid sin egen. Men om fler opponerar sig så kanske. EB |
|
|
Jag vill verkligen poängtera i att jag ser inte ned på några bilar eller personer men vissa bilar undrar man ju om de är gatlegala pga avgassystem som står rätt upp i luften, diverse delar på bilen som hänger i marken osv. Det var flertalet bilar som det var rost rätt igenom på flertal ställen, därav mitt kanske dumma ordval "skräp" men hoppas ni förstår vad jag menar. Jag uppskattar att man styr upp en träff, men det är kanske ingenting för mig. Ok att det är kul att gå runt och leta efter fina bilar men vore roligare om det var mer kategoriserat. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det var en kul dag tyckte jag, kollade in både Filips Z4M och Alpinabiturbos E39 M5 och båda var i väldigt bra skick! Sen fanns det många andra guldkorn. En röd E31:a med CSI-front och ACS Typ 1, den röda E24 635CSI med luftfjädring, E9 CSL, den oxfordgröna E46 M3:an med zimtskinn, de estorilblåa Z3 M Coupéerna o.s.v. Sen fanns det även många fina bilar som var av de nyare slaget också, även om jag föredrar de lite äldre. Kul att det kom så många. :) |
|
Vilken av dina "pärlor" rattade du dit, till Mantorp, Westersund?! Antar att flera av dom är ögon-godis, för många!!! :) För du liftade väl inte med någon???? em3 |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag var där med 740:in, för vi var 3 som åkte. M5:an är avställd för tillfället. :) |
|
AutoPower var givetvis på plats och fotograferade! Det finns ett fotoreportage med 287 bilder att titta på här: Länk |
|
|
Stort tack för dina grymma bilder Erik! |
|
|
1 371 BMW!! Vi kan nu summera årets BIMMERS OF SWEDEN-träff, där hela 1 371 BMW´s kom till huvudträffdagen, lördag 21 maj (ca. 200 fler än förra året)! Träffvädret var då perfekt med halvklart väder! Insläppet öppnade redan kl.07 och vi höll på till kl.18. Ca.130 BMW körde bana, allt från glada nybörjare till ”the mad men” i svenska driftingeliten. Vi är mycket glada att kunna skänka en stor summa pengar till Barncancerfonden, 50 kronor från varje BMW-förares inträde. Vi skänker även allt från vårt tavellotteri samt pengarna från samarbetet med BMW Sverige, där racingföraren Victor Bouveng skjutsade så många han hann med, några varv på Mantorp Park i en BMW M2. Dessa hade betalat 200 kr per person, som också skänks oavkortat. Vi återkommer med resultatet av detta så fort det är klart. PBZ´s bromsbänk var välbesökt och många välljudande BMW, fick sin effektkurva mätt. Burnoutringen drog storpublik för de som ville ”elda” på. I Mikael Svensson ´s driftingsimulatorer kunde besökarna ratta ”BIMMER-BMW´s” och på en yta vid banan, fanns möjlighet att prova segway utan kostnad. Då träffen är ett av Mantorp Parks publika evenemang, hade en storpubliken människor kommit för att besöka träffen i sann motoranda. Många fotografer och mediateam fanns på plats och vi ser fram emot filmerna från dagen. TACK för din medverkan på BIMMERS OF SWEDEN 2016! BOS Crew |
|
|
FILMTIME! Adam Svelander Reivant har gjort en riktigt "go" film från årets BIMMERS OF SWEDEN-träff! Fler filmer släpps framöver! |
|
|
HELT FANTASTISKT! 75 550 kronor gav insamlingen på årets BIMMERS OF SWEDEN-träff, på Mantorp Park i maj. TACK för att du var med! Årets diplom: Länk Våra sju diplom samlade: Länk |
|
|
VIDEOTIME MED VIDEOMONKEYS! Nu är den efterlängtade videon från BIMMERS OF SWEDEN´s träff 2016, signerat VIDEOMONKEYS med Jonas Swanberg i spetsen, klar! FILMEN: Länk Enjoy people!! |
|
|
Ett av många fotoalbum från träffen, är Marcus Lundells. Många fler finns i vår hemvist, Facebook-gruppen. Här är Marcus bilder: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.