|
|
|
|---|---|
|
Kan någon tipsa mig om vad som är fel när antispinn/antisladd-lampan tänds i någon sekund ibland vid fullgaspådrag vid exempelvis omkörningar i 90-100 sådär? Om det varit 3-400 hk i bilen hade jag inte undrat, men med de max 220 hk jag har nu så undrar jag ju hur det kommer sig. | |
| vad har du för däck? | |
| Jag har dubbfria Michelin vinterdäck. Ganska nya. | |
|
Vet inte om e90-serien har samma problem som F30 men detta "fel" har kolleger haft med sina 320-14 och 328-12. Jag har aldrig märkt detta på mina (325-06 och 318GT-14) men det lär hänga ihop med odubbade vinterdäck av framför allt "nordisk" typ. Det stora problemet är ju att effekten stryps så det är ju att betrakta som trafikfarligt när man inte kommer förbi snabbt vid omkörning. Skall kolla vidare med kollegerna om dom hittat någon lösning. |
|
|
Kan det vara så att du bytt däck nyligen och bytt till konstiga dimensioner? Fel dimensioner antingen bak eller fram kan nämligen få bilen att "tro" att den spinner loss där bak om hjulomkretsen skiljer sig för mycket. |
|
|
Samma problem på F20. Min 120d beter sig likadant med vinterdäck (Pirelli winter carving). Det räcker med att köra på farthållaren och det blir lite motlut så kopplar den ur. Vid omkörning får man förbereda med att koppla ur antispinnen ett steg. Har även en omgång europiska dubbfria däck (Good Year) med dem är det inga problem. Ska man ha bra (mjuka) vinterdäck så får man nog leva med detta. |
|
|
Jag håller mig inom "godkända" dimensioner i däckstorlek, så jag tror inte att bilen misstar sig på den biten. Ser av inläggen här att fler upplever fenomenet, så det är nog bara att ogilla läget då : ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.