|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte kolla med er om de finns nå som har byggt in en oljemätare i sina Z3or? Jag ar kollat tunt lite och ja har sett att E46 har en oljetemp i sitt oljefilter system Punkt 13 Länk Har ni någon aning eller nåt så säg till :) | |
|
sån här? Länk |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det sitter redan en sådan givare i din motor, som du vet så finns det inte någon mätare för det bara. Hur den ska kopplas in vet jag inte. Länk |
|
Jag har monterat in en extra oljetrycksmätare i min bil. På min S50B32 finns inte någon extra sensor som på din länk Niklas, så jag köpte ett block från PPF som rymmer original tryckvakt, extra oljetrycksgivare och även ett uttag för oljematning av turbo (ifall man skulle ha en sådan :)) Monterade en sensor från VDO och en VDO-mätare 0-5 bar, samt en summer som skriker ifall trycket hamnar under 0,5 bar. mvh ///Andreas |
|
|
Såg nu att det var oljetemp du var ute efter, så du kan bortse från mitt inlägg. mvh ///Andreas |
|
|
Westersund: Jag såg din Länk och när ja kollade i motorrummet så hittade jag inte sensorn och kontakten? |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Den sitter under oljefilterhuset. Nummer 1 på den här bilden: Länk |
|
Jaha! Jag ska kolla direkt när jag kommer hem, jag kanske kolla på fel ställe. Jag hör av mig im om det Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.