|
|
|
|---|---|
Pelsen |
Hej alla duktiga BMW åkare, har en kort fråga till samtliga kring coupe modeller. I detta fall en E92 lci Har problem med att vatten går in vid ovankant spegelfästet och gummilisten på dörren vid tvätt och regn. Vid tvätt används högtryck av modell som inte ger så högt tryck, avsköljning på ca 60 , 70 cm håll. BMW Bilia hävdar att det är fullt normalt och problemet är en "produktegenskap" hos samtliga coupe modeller. Alla ni med coupe, läcker det in vatten i era bilar!?!? Tacksam för många synpunkter och svar. Pelsen |
| Inte en droppe än så länge. Har bara tvättat bilen 3 gånger däremot. | |
| Inte vid regn men om man går för nära med högtrycken så ja. Om du tänker dig snittet mellan glasskivan och gummilisten så hävdar jag att den konstruktionen borde stå pall för regnstänk men inte för högtryck... Gummilisten är helt enkelt för mjuk kontra en högtrycksstråle och några få stänk tränger emellan glasskiva och gummi. | |
|
Har aldrig haft läckage (125i). Mina bilar: Länk |
|
|
Jag kan se några få droppar på insidan fönstret om jag tvättat med högtryck, absolut inte så det stör. Aldrig något vid regn. E92. /DJ |
|
|
Jag har en gammal E46 coupé som har en del spräckta lister osv men de är hela mot rutan och jag har aldrig sett att det har läckt in vatten där vid tvätt med högtryck osv. Det enda jag varit med om är att någon av de öppningsbara bakrutorna (lite mer high tech än E92 ;) ;)) har varit liite öppen och då har det runnit in vid högtryckstvättning. Det är möjligt att sidorutorna på E46 säkras bättre under listen än senare modeller. |
|
| Har en m3 e92. Har aldrig läckt vatten! | |
|
Ev några få droppar på insidan av fönstret nere vid backspegeln om jag tvättat automattvätt med högtryck (aldrig tvätt med borstar!) inget som stör. Aldrig annars! E92 2007 Mvh |
|
Pelsen |
Tack för svar och synpunkter men det måste väl finnas fler som åker coupe modeller...behöver hjälp med fler ägare!! TYCK TILL!! Pelsen |
| Hade inget läckage i varken F07 eller E81 heller. Antar att det gäller karmlösa dörrar, inte bara coupémodellerna? | |
Pelsen |
Lus! Japp, dörrar utan karm är det som avses!! Pelsen |
We 2.004 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det kommer in ett par droppar vid varje dörr när jag tvättar Z4:an med högtryck, inget märkvärdigt. Bara att torka bort. |
| Samma här; när jag tvättar cabben så kommer det in några droppar, men det torkar jag bara bort. Problemet (huruvida det är ett problem eller inte) lär vara universellt på cabbar och ramlösa fönsterdörrar. Att det är en "produktegenskap" är dock ett skämt mer eller mindre. | |
|
Har inte märkt något sådant på min E36. Varken vid tvätt eller regn. Däremot fryser rutan fast i listen längst ner (överkant på dörren och nederkant på rutan) på vintern så den inte kan gå ner när man öppnar dörren. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Min e93:a läcker inget, visserligen en cab, men det borde ju inte vara någon fördel. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.