|
|
|
|---|---|
| Skall byta dimljuslampa fram på en 320 - 2014. Ska man demontera innerskärmen eller kan man göra detta på annat sätt. | |
|
Räcker att lossa på de 2-3 yttre skruvarna på innerskärmen såpass att man kan sträcka in armen. Lossa kontakten och vrida lös lampan, tar inte många minuter. Demontera nå hjul behövs inte, vrid dom fullt åt sidan bara. |
|
|
Tack för ditt snabba svar Jore! |
|
|
Hej, Lånar tråden, nån som kan rek. matchande lampor till xenonen att montera i dimljusen? Tack på förhand! |
|
|
Jag satte i Osram Cool blue intense. Matchade xenonen väldigt bra! Länk Länk |
|
|
De såg ju riktigt nice ut :) är det org. på förarsidan? Vad kostar de, upplever du ljuset som bättre och var får man tag i dem? Mycket frågor... ;) tack på förhand! |
|
|
Yes original på förarsidan för att få en jämförelse. Bytte dom mest för att få ett en matchande färg med xenonen så har inte reflekterat så mycket över ljuset. Skulle tro att man upplever det ljusare vilket vitare ljus gör. Jag köpte mina på ebay för 320kr (inkl frakt) men finns annars på tex Mekonomen för 478kr. Länk Länk |
|
|
Tack :) Beställda och kommer i nästa vecka! Ett annat i-landsproblem... Men jag tycker att bromsljusen är mer rosa än rött samt ganska otydligt i bakljusen. Någon som har prövat något bättre eller kan rek. andra lampor? |
|
|
Den rosa effekten uppstår av att det sitter LED i bakljus och halogen i bromsljus. Tillsammans blir det denna mindre fina kombination. Lösningen bör vara byte till LED i bromsljusen, men tror det ger felkoder. Ska kunna gå att kodas bort men inte lagt ner tid för att undersöka det. |
|
|
De här har jag stoppat i både x1an och z4an, Riktigt bra. Länk |
|
| Jag köpte Osram Cool Blue till grabben och Philips Diamond till mig, ganska stor skillnad. | |
|
Jore: ja det är lite synd faktiskt :( 50+: antar att philipsen var snyggare eller? Har du någon bild? Jag tyckte att Jores bild såg riktigt bra ut, väldigt lik xenonen och LED. |
|
| philips har 5000k och osram 4200k så det är en ganska stor skillnad. jag har inga bilder men det finns på tuben. | |
|
philips 5000k |
|
| Original xenon ska vara på 4300k, därför borde osrams dimljus på 4200k vara närmst lik. | |
| ska du använda dimljusen dagtid så har du inte xenon tillsammans, då har du angeleyes med led och då blir nog 5000k ett bättre alternativ. | |
| ska du använda dimljusen dagtid så har du inte xenon tillsammans, då har du angeleyes med led och då blir nog 5000k ett bättre alternativ. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.