|
Sida 9 av 14
|
|
|---|---|
|
Jag tycker H/K är ett måste även om det inte är perfekt. HiFi räcker om man bara lyssnar på radio men om man verkligen lyssnar på musik tycker jag man borde uppgradera. Jag skippade larmet på min, folk bryr sig inte om larm längre. Hade problem med min nyckel till min andra bil så höll på att pilla med bilen utanför Nordstan med larmet i fullgång, öppnade motorhuven och drog lite säkringar osv för att få tyst på det och INGEN ifrågasatte någonting fastän man höll på och pillar med verktyg med en bil som tutar och blinkar för fullt. Det enda larm avskräcker från är lokala pundaren som vill stjäla något från kupén. |
|
|
Angående H/K så nog är det bättre ljud än HiFi men iaf till ettan så är det ju lägre effekt än till 3 och 4-serie och Equalizer finns inte till ettan, borde ju vara samma till M2 men låter det vara osagt. Tveksamt om jag hade valt till H/K om jag vetat om innan att EQ saknas till ettan. Det var EQ i 4-serien jag testade som gjorde att jag valde till det till min bil. |
|
|
Jag visste inte att det var sämre ljud i ettan. Desto större anledning att välja hk om det genomgående sämre, eller menar du att det endast är EQ som skiljer? Grattis till beställningen fizbo. Du får en mycket prisvärd bil. Själv har jag valt Navi, baksäte 40/20/40, helljusassistans, avbländbar innerspegel också. Jag har beställt mineralgrå. |
|
|
2-serien har 12 högtalare och en förstärkare på totalt 360W och ingen manuell equalizer. 3-serien har 16 högtalare (F31 14) och en förstärkare på 600W med manuell equalizer. H/K om 2-serien: Länk |
|
|
@Imolarot Jag har ny lyssnat i 2st 1-serie, en med hifi och en med HK och tyckte nog HK var värt extrapengarna baserat på den provlyssning jag hann med. Således ligger det kvar på utrustningslistan. När det gäller larmet så skippar jag nog det. Bra poäng, inte en jävel orkar bry sig om en tjutande bil. Tyvärr :/ @Clubsport. Intressant angående EQ. Min uppfattning var att det lätt rätt så bra med tonkontrollerns i defaultläge men det är ju helt subjektivt vad man föredrar för ljud och om man vill tweaka mer. Kan väl erkänna att jag inte gav det mer än några minuter så knappast noggrant test. Det kändes som om att basreglaget endast påverkade ganska så låga frekvenser då jag i te uppfattade att sångröster blev "tjocka" och instängda som det annars lätt bli med bara bas/diskant att justera. Sen när det gäller uteffekt på förstärkaren är ju det avhänigt känsligheten på högtalarna samt vid vilken inneffekt högtalarna kroknar. För mig lät det som om det räcker bra iaf :) @DM3 Tack! Bra spec på din bil. Hade gärna kryssat i fler saker men hade någon form av mental budget då jag eg först var inne på en beggad LCI M135 eller M235 men inspg att merkostnaden för en Jämförbart utrustad M2 var alldeles för liten för att kunna stå emot. Sjukt prisvärd bil! Man undrar ju om justering i pris kommer bli aktuellt för M235 eller M2 nästa år då dom är så när varandra prismässigt. Jag menar, mellanskillnanden täcker ju i princip en diff med montering, en uppsättning 19" och Mperf avgassystem till en M235. Då har M2 fortfarande en hel del bättre eller unikt såsom hjulupphängningar, bromsar, växellåda, breddning, aktiv m-diff mer effekt etc. som gör businesscaset för en m2 rätt bra IMO :) Om man nu tycker att sånt är viktigt. Och det gör jag :) |
|
|
Förresten har jag stor beslutsångest över mitt färgval. Velat som fasen mellan blå och mineralgrå. Har sett LB blue live på en x6m och den ser väldigt annorlunda ut mot många av de bilder jag sett på nätet där färgen ser mycket blåare ut än i verkligheten där den har mycket mer grönt i sig. Försökte fota med min iPhone 6 och kan konstatera att den inte klarar att återge färgen korrekt(tappar det gröna) vilket stämmer med många av de bilder jag sett. Hur har ni resonerat kring färgvalen? Mina reflektioner: En fördel med en "vanlig färg" dvs vilken som helst utom LBB, är att den går lite under radarn. Vilket kan vara bra om man parkerar på gatan eller av andra anledningar inte vill ha så mycket uppmärksamhet. Svart är egentligen enda färgen jag aldrig skulle välja eftersom det är omöjligt att hålla fräscht och repor syns alldeles för lätt. Samtidigt riskerar färgen att "dölja" formerna på bilen. Vitt är snyggt men är också lite svårare att hålla fräscht, asfaltsfläckar etc. TvättRepor syns dock väldigt lite och det är lätt att få till nyansen om något behöver lackas om efter en parkeringsskada. Precis som svart riskerar vitt att dölja formerna på bilen och känns som en modefärg som rikerar att bli impopulär. Kontrasten mot fönsterlister och fälgarna och diffusor är dock riktigt snyggt. Mineralgrå är enligt mig en riktigt snygg färg som framhäver karossens former bra men kanske lite väl diskret och tråkig? Hur har ni resonerat kring färgval? |
|
|
Synd att inte Donington grey eller Imola röd finns till M2.. Hade säkert varit fin i Carbonsvart eller Interlagos blå. Kanske bättre än LBB då jag också är rädd för den grönaktiga skiftningen i den färgen.. Just nu har jag valt alpinvit men funderar ändå på safirsvart. Black on black. |
|
| Hej fizbo, tycker din färganalys är klockren, kunde inte formulerat den bättre själv:) mitt val är änsålänge vitt..och mitt tillval på bilen är tonade rutor. Ev även avbländbar innerbackspegel. | |
| Har sett en provplåt på BMW med lbb, den är mer grön än blå, i min värld är den turkos, jag tror mig komma tröttna. Svart har jag haft, repor direkt. Den grå nyansen som erbjuds gillar jag inte så mycket. Dags för en vit, med rätt tvättprodukter och tekniker så ska den väl gå att hålla ren och fin under vår, sommar och höst då den brukas utan större problem.. | |
|
Såg en mineralvit M235 idag med lite performance-delar, den färgen är grymt snygg! Synd att inte den är valbar på M2. Jag hade nog tagit en LBB pga uteslutningsmetoden. Som det är skrivet innan, svart är jobbig och tar bort formerna, mineralgrå är inte snygg irl, vit är solid. Hoppas det kommer fler färger senare, bilen är riktigt prisvärd. Har kört M4 några gånger och älskar DCT-lådan. Jag tror att bilen har för många hk för att hanteras med en manuell låda. Den sjuka kickdownen med full gas och ett tryck på minus-paddeln ersätter manuell låda med hästlängder. Ska tillägga att jag väntar hem en Scirocco R, med manuell låda. Gillar inte DSG lådan trots att det inte var något prispåslag. Den är för smart. Kör man lugnt blir lådan sävlig och tvärtom. I verkligheten kör man ganska varierat, då kommer lådan kännas fel hela tiden. |
|
|
Ja, det är jätteknepigt med färgvalet. Särskilt när det bara är fyra valbara färger. @Stilren: Hade helst vilja haft en röd M2. Hade passat bilen klockrent! Även carbonsvart är skitsnygg men kanske inte enklaste att sköta då den är så mörk. Nu kommer jag behålla min beställning på mineralgrå. LBB blir lite för flashigt för mig som vill gå under radarn lite. Dock är nog färgen riktigt läcker i olika ljus och skapar nog en hel del uppmärksamhet :) Sen stör jag mig även lite på att bromsoken verkar vara Estorilblå vilket inte matchar LBB så bra. Om man nu tänker på det IRL. |
|
|
Anledningen att jag inte riktigt gillar Long Beach Blue: Länk Det får t.o.m. den i mina ögon något skrikiga färgen Estorilblå att se stilren ut. |
|
| Varje morgon man vaknar vill man ha en av de andra färgerna man inte beställt. Dömt att misslyckas det här... :) | |
Verdi |
Förstår inte varför det bara är fyra färger. Skulle nog ändå valt LBB i och med att det är en M-bil och den bör sticka ut lite. Individualfärg verkar lite väl dyrt. Om det ens är möjligt på M2? |
| Individual finns inte i Leipzig. | |
Verdi |
Ok, jo jag hade för mig det. Då tycker jag ändå att LBB är den färg man "ska ha" på en M2. Vitt, svart eller grått känns lite trist på en busbil. |
|
Ja, jag kan inte riktigt smälta (som många andra) att den blir så turkos bara i vanligt ljus. Hade den varit så mörk som den är på kvällen (eller i kameror) hade den varit perfekt. Sedan vet jag att jag personligen tröttnar på starka färger efter ett tag. Var redigt trött på min Imolaröda E46 efter ett tag och samma sak med min Melbourneröda F30 efter något år fastän jag älskade den i början. Jag gillar konceptet med starka färger men det fungerar inte för mig i praktiken. Alpinvit M2 får duga! |
|
|
Jag tror M2 blir cool i alla färger egentligen. Vitt är rejsigt, Svart är elakt, blått är coolt och visar formerna bra på bilen. Det handlar som alltid om tycke och smak :) Detta bildgalleri på en Mineralgrå M4 var dock vad som sålde mig lite på färgen. Just att den kan pendla mellan att vara så blank att den nästan ser kromat ut till att på en annan del av bilen se sidenmatt ut är riktigt coolt. Länk |
|
|
Jag vill verkligen gilla Mineralgrå och den ser grym ut på bild (ren) men varje Mineralgrå jag ser i trafiken ser ut som den mest tråkiga färgen som producerats. :( Kanske bara har otur och alltid träffar på folk med 2 veckors skit på bilen som förtar upplevelsen. |
|
| Alla färger är snygga på sitt sett, men jag gillar mg mest. Har det på min 320d också. Väldigt snygg när där nytvättad. Dessvärre blir den snabbt sunkig till skillnad från tex silver. Men en M2 kommer alltid vara nytvättad... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.