AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
47.610

Spec på BMW M2 Manuell vs DCT

Sida 5 av 14
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Apropå bränsleförbrukningen. 1,1 känns realtiskt. Har kört över 2000 mil med min f80 och snitt på de milen (med dct) har varit 1,15.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Tänker på z8, den var en god investering pga bla att den finns i så få ex väl. M2 är ju en förfinad version av 1m. Ska man tro något så är det till dessa bilars fördel att de har 6-cylindrig bensin och är klassiska körmaskiner med manuell. Eller så blir de iskalla om utvecklingen hinner ifatt och industrin släpper prisvärda roliga produkter, förfinade elhybrider efter i8 etc.. Men allt tar sin tid..
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Ni som har alpinvit bil, vad säger ni? Jag känner mer och mer att det är denna färg vill jag ha, så snygg mot mörka fälgar och tonade rutor och fräscht. Har ägt mörka bilar, två svarta BMW, en av dem safirsvart. Funkar bra om man lämnar in på lackfärsegling typ varannat år och snyggt men svår att få
helt flamfri vid tvätt. Repor uppstår utan att man fattar varför, ofta polerbara dock, tom för hand. Har nu en mörkblå 545 och den färgen är faktiskt väldigt bra, lätt hålla ren, ser ut som ny vid tvätt och tacksam vid stenskottslagningar.. Den verkar otroligt hållbar och det blir inga repor och den vill inte mattas av med tiden, jag förundras över hur detta är möjligt, det är en annan kvalitet på den här lacken än på mina tidigare bilar känns det som.

Så vad säger ni om alpinvit?
Verdi
Smaken är som baken. Jag tycker vita bilar känns som att de bara blivit grundbehandlade och inte är färdiglackade på nåt sätt. Svarta fälgar tycker jag är ett otyg. Flyter ihop med däcket och påminner även om plåtfälgar...

Fast jag vet också att många älskar den kombon. Är så subjektivt det här med färg och fälg.
Vita bilar med svarta detaljer är svinsnyggt på bilder från ett soligt Kalifornien, hemma i Sverige så påminner det om en gammal Audi med plåtfälgar.

Svårt att behålla lystern i ett land där det är dåligt väder 10 månader av 12. Samma sak med svarta bilar, ett par dagar efter tvätt så är dom matta i färgen av allt vägdamm.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag håller i viss mån med dig Verdi men tror plåtfälgsvarningen inte är aktuellför m2. Säljaren på BMW menade att den solida alpinvita är av högre kvalitet med tjockt lager klarlack så vill gärna höra erfarenheter kring det. Hade en vit Celia för länge sedan och den blev svart och brunprickig när den körts på vintern, partiklar fastnade hårt i lacken och prick-bort i omgångar var givet vid vårkanten..

Valet av färg på m2 är begränsat, vit, turkos, safirsvart och mineralgrå. Svart har jag haft, gillar det men repkänsligheten blir knäckande framförallt vid nyköp. Turkos ser bra ut på reklambilder men tror man tröttnar och den är troligen mer grön än vad bilderna avslöjar. Mineralgrå känns lite trist tycker jag. Vit är fräscht men har lite samma känsla i bakhuvudet som Verdi beskrev., hm
Knepigt val detta..
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Nja dd88 ser många nya Lexus, Audi, BMW som är vita med mörka fälgar ute nu på höstkanten och de är väldigt läckra.. Sålänge de är rena, man ser detaljer och färgkontraster framhävs.. Det som även lockar med vitt är att repor och skav lär bli ett mindre problem kan jag tro.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Som sagt, färg är mycket subjektivt. Jag tycker mineralgrå är riktigt läcker. Lyfter fram formerna på bilen på ett sätt som jag tror svart inte gör. Svart är alltid snyggt men kräver mycket av ägaren. Haft många svarta bilar och alltid sagt efter man haft dem att jag inte orkar ha en igen 😉. Vit är lite tråkig, men funkar bra. Hade en vit trea cab med m-sport för några år sedan. Den krävde mycket tvätt för att vara fräsch. Särskilt asfaltsfläckar fick man ständigt gnugga bort. Kontrasten vit bil svarta detaljer är i och för sig riktigt läcker...

Lbb har lite för mycket grönt i sig tycker jag. Har sett en x6m i den färgen och tyckte inte den var snygg tyvärr.

Färgutbudet är verkligen dåligt...
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Har AW på min 1M och ångrar inte de valet :)
Svarta fälgar är inte snyggt , som sagt innan så flyter de ihop med däcken.

Skulle jag beställa så hade mineralgrå eller vit , just i den ordningen blivit beställt.
Turkos är för skrikig , typ som Phoenixgul var på M3, blev rejält trött på den.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Asfaltsfläckar på vitt, kan tänka mig... :( mineralgrå måste forskas lite mer kring, men finns ju inga bilder där man kan få en rättvis bild ju. Konfiguratorn duger inte..
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Ni som har beställt en M2, kan man inte få något via individual? Annan färg, andra kontrastsömmar i inredningen?
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Ja det blir väl såhär då, ändå lite väl anonymt för biltypen anser jag..

Länk
Mineralgrå alla gånger!

Länk
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Ja den m4an var ju inte ful i grått precis:) jag lutar åt ljus färg mest för att jag haft mörka bilar sålänge nu..
Grått är alltid snyggast oavsett bil. Formerna syns bäst och alla fälgar passar + att en välpolerad grå bil är porr.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Min röst faller också på grått (inte så konstigt då jag har det på min bil) , men som andra skrivit så är det helt subjektivt så det är främst upp till dig. Vilken du gillar bäst.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Jo visst tycker vi olika, det är något med den grå jag har svårt för.. Grå som asfalt :) blir nog vitt ändå denna gång..
Mineral Grey är väl en av de sämre gråa BMW har... Singapore Grey, Donington Grey, Space Grey hade alla varit mycket bättre. Hatar hur MG går över till lila i vissa lägen.

Någon frågade om individual, det finns inte i Leipzig så det är inget alternativ för någon av modellerna som görs där inkl I-modellerna.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag hade föredragit en ljusare grå kulör.. Sneglar på den kulör som erbjuds till seat Leon cupra st, rätt fin tycker jag.. Den kunde passat :) nu lär jag bli nöjd med alpinvit 2!
Färgval är verkligen subjektivt :)

Snyggast: Alpinvit III
Helt ok: Mineralgrå och safirsvart
Inget jag hade beställt: Long Beach Blue
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.