AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
47.591

Spec på BMW M2 Manuell vs DCT

Sida 12 av 14
@Imolarot.
Nope. Beställde i början av Dec men inte hört något. säljaren trodde att han skulle få PW i slutet av Dec men ännu har jag inte hört nåt.

Har du nån PW?
Ja, jag har fått och min bil kommer i april. Men när man kollar runt verkar de flesta inte hört något alls än. Sjukt skumt, får hoppas det bara är brist på kommunikation och inte så ont om platser.
Ja, det är väldigt skumt och oroande. Man börjar fundera på om man ska ställa in sig på leverans Q3,Q4 istället än till våren.
Tror att det är var 62 M2 beställda i December enligt min säljare. Ingen aning om det är allokeringar som gäller för M2 eller om de byggs i turordning vartefter beställning kommer in.Fått olika svar från olika handlare.

Kul för dig att du redan fått datum att se fram emot :)
62 är rätt många ändå.

Vet folk som beställde 14 oktober utan att ha fått allokeringar än så vilken ordning de delas ut verkar sjukt oklart. Vad jag vet har ingen fått PW förutom några i Göteborg.
Jag gillar Mineral Grey som fan, men stör mig något otroligt på att färgen inte är M-exklusiv. Hade hellre sett en annan grå nyans som hade varit unik.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Mineral grå är riktigt snygg. Inget snack om saken. Ni kommer bli nöjda med den färgen.

Jag beställde tidigt den 14 okt. Kommer sannolikt få en mars produktion. Det vet man ännu inte då dessa produktioner inte är släppta ännu.

Beställer du en bil idag lär du inte få den förrän 2017. Bådar gott för andrahandsvärdet 😉
Video på en alpinvit.

lu
34
lurius
M2 -17
M3 E36 -97

Vilket jävla ljud!

Någon som valt till minne i stolarna? Är dom utan el om man skippar detta?
@dd88 Ja, MG är snyggt men skulle jag beställa en ny M3(vilket jag önskar jag hade möjlighet att göra nån gång) hade Sakhir Orange stått högt upp på listan eller nån individual-färg.

Ang lev-besked är min order inlagd i systemet 3:e December och då fanns det 62 ordrar på M2 i Sverige och min blen nr 63. Dubbelkollade just min mejlkonversation med säljaren.
Undrar hur många bilar som når SE 2016... Och hoppas min bil är en av dessa :/
Jag gissar att orderingången kommer öka rejält efter de första testerna publiceras och då lär lev-tiderna inte bli roliga.

Undrar även om val av utrustning/färg kan påverka leveranstider. Det har ju iaf hänt hos VAG att komponentbrist kan ge förseningar(typ glastak, dsg-lådor etc).
Edit: fan vad trevligt bilen verkar låta original.
Hur ska då MPErf-systemet låta? :0

@lurius Jag valde endast elektriskt svankstöd. Tunga elstolar och taklucka gör säkert bilen några 100-delar slöare på ringen ;)
Det kommer ungefär 100 bilar till Sverige 2016 och alla är sålda redan.

@lurius - Ja, antingen elstolar med minne eller manuella stolar med muskelminne. ;)
lu
34
lurius
M2 -17
M3 E36 -97

Så tänker jag med men det är riktigt fint att kunna göra fin tuning av stolen med el knapparna :) mekanisk stoljustering känns sådär då det inte blir lika precisa lägen
Fizbo: Tror faktiskt att Sakhir Orange hade passat ännu bättre på en M2

Någon från Göteborg som beställt en M2? Får hem en M3 i april och det vore kul att jämföra lite.
dd88: Yes, får en i samma veva... :)
Jo, jag kan tänka mig att den färgen passar ännu bättre på M2. Jag är svag för röda bilar :)

Azuritsvart som individualfärg vore nåt. Sjukt snyggt!!!
Länk

@Imolarot. Är detta bekräftat av BMW Sverige att det är ca 100 bilar för 2016?
Det låter ändå ganska mycket för ett litet land som som Sverige.

Känns genast lite bättre att iaf vara nära "mitten" med min order.
Surt för de som inte beställt ännu....

Fizbo: Yes! Var någon på Bimmerpost med som fått det bekräftat av sin ÅF. Beställer du nu får du vänta en bit in på 2017. Så folk som väntat för att höra om provkörningarna 12 feb kommer bli ledsna.
Härliga nyheter om det stämmer. Ja, för oss som förhoppningsvis har leveranser detta år att se fram emot :)
Ska nog ta och hänga mer på bimmerpost. Verkar ju va mer action tom när det gäller svenska leveranser på det forumet.
Ja, det är lite mer drag och det är 50 ggr bättre om man vill prata om chassi, avgas osv och inte bara leka original som detta forumet går ut på... :D
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Låter riktigt bra. Detta är lovande.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Jag har en polare i Gbg som beställde den 14 okt också. En lbb. Kommer rulla några på västkusten alltså.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.