AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
47.586

Spec på BMW M2 Manuell vs DCT

Sida 11 av 14
Det finns ingen dedikerad M-knapp som man kan programmera. M Dynamic Mode aktiveras i Sport+. Sedan beroende på val av Comfort, Sport osv så får man olika hastighet på växlingarna. Så läge 3 på DCT nås endast i SPORT+ t.ex.

SPORT-läget är programmerbart men det är oklart om det även inkluderar växellådan och gasen också eller endast styrning.
da
280
damaen
M135i xDrive
Hoppas bara man kan köra med DSC off men gas i sportläge.
På Mx35i blir det automatiskt comfort-läge på gasen med DSC off :(
Det är ju det M-knapparna är till för på de större syskonen skulle jag tro. Annars är det ju standard på BMW att de uppför sig så med DSC av. Manualen lämnar som sagt lite frågor så vi får vänta till 12 feb när journalister leker runt med bilarna innan vi vet mer exakt.

edit: En person från bilmässan i Bryssel lekte runt lite i iDriven idag och meddelade att SPORT endast kan ändra gasrespons och styrning så växellådan är låst till sina lägen som BMW programmerat.
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Tack för svaren. Men fasen vad svårt det är att bestämma sig om man ska ha manuell lr DCT.. Hade dkg på M3 e92 och gillade det verkligen, men vet inte hur man skall göra här. Sen vet jag inte om man ska hoppa över att ta med adaptiva kurvljus? Och till sist, vilken färg!? :)
Biderman: Kör du mycket på småvägar som inte är upplysta? Isf hade jag köpt adaptiva kurvljus, men om man mest håller sig på motorvägar eller i staden så gör det inte så mycket nytta.
Intressant nog verkar det dämparna vara ställbara i två lägen; sport och komfort.
De är dock inte aktiva som i storebror.

(antagligen enligt samma person som pratat med Bmw på mässan i bryssel som Imolarot refererar till)
Skulle inte lita för mycket på vad som skrivs i den tråden Fizbo... Är rätt mycket felaktigheter.
Nä, det är nog för bra att vara sant Imolarot :)

Vet att jag läst en intervju med någon utav chassieutvcklarna rö m2 som förklarade varför man inte valt ställbara dämpare. Känns mer troligt att det stämmer än en mäss-representant :)
Var hittar man den artikeln? Eller någon som vill redogöra här vad utvecklaren sa?

Har en beställning på en MG, stilig och diskret. Färg beror på vad man gillar, hur gärna man rengör bilen samt hur synlig en vill vara, eller inte vill vara...
Här... Länk

Halvdan PDF för den som inte orkar registrera sig: Länk
lu
34
lurius
M2 -17
M3 E36 -97

Länk
Tack, låter bra. Få provköra först, men min preferens ser ut som att stå kvar till att ändra till en uppsättning 18" sommar och vinter.
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Imolarot: Nej det kommer jag inte göra så lite därför jag funderar på att inte välja med det.

Blir spännande se hur den kommer se ut live.. Synd bara på dom tråkiga backspeglarna BMW har väl kunnat gjort några snyggare kan man tycka!
da
280
damaen
M135i xDrive
Backspeglarna är ju snygga! Förstår verkligen inte uppståndelsen med att ha en liten extra vinge på dem
Nu har det kommit upp bilder på en Mineral Gray M2 med 19".
Tycker det ser riktigt bra ut och jag kommer nu slutas våndas över mitt färgval och känna mig jäkligt nöjd med MG :)

Länk

Boom!
Så fet! Helt rätt färgval

Bara att gratulera (inte alls avundsjuk) ;)
Dem bilderna har jag väntat på! Kraftfull utan att vara skrikig, lite andra puckar än en vanlig MG 2-serie. Kan nog lära mig gilla originalhjulen trots allt, tyckte först de är lite för mkt som tvåfärgad, men hela paketet lär bli relativt diskret med lite normal brukssmuts och bromsdamm på det hela...
Ser grym ut på bilderna. Min handlare har en Mineralgrå beställd som deras demobil så kommer få se den en vecka efter min bil har gått i produktion. Så ingen återvändo där inte, mer om man skall ha ångest i ett par års bilägande.
Ja, jag gillar den som fan i MG.
Färgen är diskret men ändå bra att accentuera karossens former och dessutom matchar färgen både fälgar och bromsoken bra.
MG med lite direkt solljus på sig är riktigt snygg då det är rätt mycket metallic i lacken. Blir som en sidenmatt effekt i visst ljud och nästan en kromad effekt i annat.

Samtidigt vill jag, som ofta kommer parkera på gatan, gärna ha en bil som inte sticker ut alltför mycket men ändå ser riktigt bra ut(enligt min mening är "tråkgrå" snyggt).
Visst, blir lite MG tråkig när den är smutsig men det gäller ju i princip alla färger.

Jag förstår om många som köper en M-bil gärna vill synas och då är det nog bara LBB som gör jobbet.
Hade gärna sett sakhir orange som valbar färg eller en solid röd.
Har ni som beställt hört något om produktionsvecka/leveransvecka?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.