|
Sida 10 av 14
|
|
|---|---|
| Som flera skrivit här är färgvalet svårt. Faktiskt så klurigt att jag ändrade färg idag. Det blir en lbb. Känns trots allt som ett mycket roligare val. Särskilt på en m bil. EN m-unik färg. Känns tråkigt att ha samma färg som på min 320d... Hoppas detta blir bra 😁 | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Bra val tycker jag! |
|
Tror LBB blir riktigt bra val också. Personligen lite för grön för min smak men passar bilen jättebra. Våndas över färgvalet dagligen men stnnar nog på stealthiga MG :) |
|
|
Friskt vågat med färgvalet, kommer nog inte bli många som vågar sig på Lbb. |
|
|
Friskt vågat med färgvalet, kommer nog inte bli många som vågar sig på Lbb. |
|
|
Hmmm, jag tror nog tvärtom att LBB kommer vara den vanligaste färgen på M2. Sedan tror jag AW, och MG och sist Tror jag svart. Likaså tror jag M-DCT kommer vara vanligare än manuell. |
|
|
Länk ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
| Jag tror vit och lbb kommer bli vanligast. Antagligen i den ordningen. Sedan svart och sist mg. Men vi får se. Jag tycker det ska bli jättekul att inte ha en grå bil nu i alla fall. | |
|
Funderar på en manuell, och några funktionstillval. MG utan typbeteckning och original M3 18" hjul. Tror grå är pefekt för mig, tråkig otvättad, fin när man verkligen vill. Den kommer stå på gatan ofta och slipper gärna folk som vill rejsa när man bara vill ta familjen hem tryggt. Lite udda men för mig skulle det vara ett mera praktisk bilval. Funkar den med barn bakvänd fram och med frugan bakom i baksätet? Inte varje dag men en gång i veckan? Plats för vagn o lite bagage? Det jag är orolig över är att M2:an kanske är för bra/bekväm/tung så att den är sömnframkallande i någorlunda laglydiga hastigheter - i likhet med de flesta snabba moderna bilar? Jag förstår att det inte blir som en liten sportbil men hör gärna er åsikt om hur körglad en M2 kan vara utan att behöva jämföra 100-200 tider om ni förstår vad jag menar. Hur tror ni det blir med styrkänslan? Har ej kört senaste M3 så den kan jag inte jämföra med. Tack. |
|
|
Förhoppningsvis har M2 liknande känsla som i din GT86 fast inte lika lekfull pga bättre grepp. Kanske bättre att komplettera din GT86 med en M135i istället? |
|
|
Tack. Känslan blir nog inte bättre än M2 i storleksklassen gissar jag. Älskar min finslipade 86:a så en mera praktisk ersättare måste va så bra som möjlig på körgladjesidan om jag ska va nöjd... Funderar på att ha på 'vanliga' sportdäck, den ska va rolig främst men normaltrygg på autobahn, inte intresserad av varvtider... Om man vill koppla musik från mobilen, behövs blåtand professional då? |
|
| Jag tror känslan blir perfekt i den. 19 tum är standard... | |
| Nej. Professional ska inte behövas för streaming. | |
| Vad har för nytta av Professional då, ni som vet..? | |
| sani: Länk | |
| Tack Imola, "Library browsing" hade väl varit najs iofs.....men inte riktigt värt stålarna för mig personligen. | |
| Tack. Jo vet att 19" är standard men gillar de 18" som syns på werkstestbilarna... | |
| Fast vad innebär library browsing i praktiken? | |
| Hej, oxå lite spekulant på att beställa en M2. Kommer det inte finnas någon M-knapp på ratten som på M3:an? Sen en till fråga, kommer man inte kunna ställa in DCT på olika lägen hur snabbt den ska växla? | |
| Det verkar inte finns någon M-knapp, bara den vanliga Eco, Comfort, Sport, Sport+ väljaren. Sen vad som finns för inställningar i iDrive är en annan fråga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.