AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.695

Började spela för andra laget...

TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Efter många års sug efter en Merca, blev det nu en fin W/S210 E430 -98 som stand in för M5:an över vintern.

Mercedes, speciellt med de större motorerna känns lite underskattat.
Denna känns riktigt väl ihopskruvad och motor och låda går perfekt, lådan verkar skottsäker.

Bild: Länk

Sen var det ju det med rosten...

Någon mer som åker Merca här?
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Själv tycker jag interiören ser hemsk ut på de flesta Mercor innan 2013-ish. Tyvärr. Fina bilar, speciellt en ny CLS hade vart fint att ha, men Mercor är fortfarande "för" dyra i förhållande till iaf BMW. Men de kanske är värda de där extra pengarna?

Och hur är rostsituationen på din 98:a? Har en bekant som hade en liknande Merca, den fick rostfläckar och rosthåll mitt på plåtytorna. T.ex. mitt på taket eller på dörrsidan....(?) Antar att det har med deras vattenbaserade lacker att göra. De har väl 30 års rostskyddsgaranti nu mera?
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Visst är det fina blar, körde själv en E420 för några år sedan och gillade komforten samt kvalitén väldigt mycket.

Hade inga fel att prata om på bilen men det kändes som man kunde höra hur rosten sakta åt upp bilen. Sålde innan den såg för hemsk ut men kan fortfarande sakna gångkulturen!

Lycka till med vinterskottet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.