|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har läst på bimmerpost att man kan koda om sin 6NH till 6NS. Har någon här utrustningen för att göra detta alternativt provat det? Man känner sig lite lurad när det enda som saknas för Bluetooth musik är en flagga i koden. /D | |
| Det är inte så enkelt tyvärr, den tråden du syftar till gäller den amerikanska marknaden (ev. andra också utom-europeiska också) där combox finns installerad på bilen trots att tillvalet för musik-BT ej valts. Har du inte valt musikstreaming på din EU-speccade BMW så finns ingen combox installerad. Du kan själv ta en kik i bagageutrymmet, bara lyfta golvet och titta. | |
| Jag har gjort det på 3st bilar, är den av årsmodell 2014 eller nyare och har t.ex. SOS knappen i taket så borde du ha combox. Jag har en tråd här på autopower nåstans där jag beskriver hur jag gör | |
| här var tråden: Länk | |
|
Hej daniz, Jag har SOS knappen i taket, ska kolla om jag har en combox. Vad kostar utrustningen eller kan vi mötas kanske (bor i närheten av gbg)? /D |
|
|
Hej, Jag bor i Stockholm så att mötas upp blir svårt. När det handlar om utrustning är det bara en kabel som behövs. Samt programvara, programvara kan man ladda hem om man skriver i en tråd på t.ex. bimmerpost så får man länkar. Men att göra själva omprogrammeringen kräver att man sätter sig in i hur programvaran fungerar och det är inte direkt intuitivt och enkelt till en början. Sen när man väl fattar hur det hänger ihop är det inte jättekomplicerat. Men skulle man trycka på fel knappar kan det bli lite jobbigt. Vet att det finns firmor som gör omprogrammering via att fjärrstyra din dator. I priset så skickar de en kabel och programvara till dig. MVH Dan |
|
|
Hej, Vad heter kabeln om man ska köpa en sådan? Är hyfsat datorkunnig så bör kunna lära mig mjukvaran. En sak som min fästmö undrat länge är om man kan få bilen att tuta eller pipa när man låser. Har du sett någon liknande funktionalitet i mjukvaran? Om jag inte lyckas kan ske vi kan köra en TeamViewer session eller liknande? /D |
|
|
I min tråd jag länkade till har jag skrivit vilken kabel jag använder och lite förklaringar kring hur programvaran fungerar. Finns även nån/några filmer på youtube som visar hur man använder programvaran. Jag har inte sett något hur man skulle kunna koda så den tutar eller piper vid lås. Hade gärna också haft den funktionen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.