|
|
|
|---|---|
|
Blev av med min ratt för andra gången på en BMW, förra gången löste försäkringsbolaget in bilen (E39) I lördags morse var det dags igen på min nya F10. Krossad ruta och ratt borta. Trist bilen har gått 80 mil. Vill gärna ha tips på hur man skyddar sig. Bilen inte skriven på mig så de måste åka runt i kvarteren och rekar. När jag lämnade in bilen till BMW hade de fått in tre till bilar med samma skador efter helgen. Så hur gör man om man inte har ett störtsäkert garage att ställa bilen i? Några tips, ratt krycka? | |
|
Mycket tråkigt att höra :( Jag tror på någon slags lagom synlig märkning av airbag, ratt, navi m.m stöldbegärligt med typ reg nr eller liknande. Jag vet inte om etsning fungerar på plast t.ex ? Sånt som man stöldmärker datorer Mvh Tobias |
|
| DNA-märkning av bilen och dess delar med tydliga dekaler finns ju som åtgärd, Länk. Om det hjälper eller inte vet jag inte. | |
|
SmartDNA sägs fungera bra, inbrotten har gått ner med upp till 85% i områden där man testat detta. Jag har märkt upp min X5a med SmartDNA och strax efter råkade jag ut för ett påbörjat inbrott/stöldförsök och jag hoppas att tjuven insett under tiden han höll på att bilen är märkt överallt och därför avbröt. Länk Länk Länk |
|
| Nackdelen med "SmartDNA" är väl att man måste hitta grejerna för att kunna visa det är dina, så jag är lite tveksam till dess avskräckande syfte om grejerna går utomlands!? | |
| Man får väl göra som jag har gjort med min båtmotor, måla den fult lila. Men det är inte så roligt att sätta sig och titta på en ful ratt. | |
|
Jag kör rattkrycka. Vart i sthlm skedde detta vore intressant att veta då man bor i staden. |
|
|
DNA-märkning med dekaler på rutorna och rattkrycka bör vara bästa lösningen. Mvh Stephan |
|
| Nacka | |
| DNA märkning struntar de fullständigt i. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.