|
|
|
|---|---|
Verdi |
Länk Några bilder på en modell. Ser ut som Volvo gör som alla andra och ger kombin en sluttande akter. Ser ut som en blandning mellan en Audi och en Subaru tycker jag. |
|
Det där behöver inte vara slutresultatet dock. Har redan släppts andra modellbilar som visat sig vara felaktiga. ------- //Lövet |
|
|
Resultatet på omröstningen är dock inte förvånande. Volvo är så djupt rotat i Sverige att de nog kan se ut hur som helst och ändå gå hem hos folket. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Precis. Volvo är som sossarna. Folk som röstar bara för att man alltid gjort det. Nä, men annars känns modellen som väldigt trolig. Bakdelen känns igen ifrån V70 och fronten är i samma design som XC90. Skulle bli förvånad om det är stor skillnad på slutresultatet. Hur som helst så är det inte en dag för tidigt att gräva ner V70. Framtida storsäljare? Behöver man ens kommentera det? |
|
| tycker att både den och s90 ser mycket lovande ut.. personligen en för stor bil för mig men nästa bil på spa platformen blir ju någin ur kluster 60-familjen och fortsätter volvo i detta spår så lovar det ju gott | |
|
Problemet när man nu gör V70 större, är att många konsumenter som efterfrågar kombi-bilar i storleksklassen som tex BMW 3-serie/Merc C-klass inte hittar ett vettigt alternativ hos Volvo. V60/XC60 är rena skämtet utrymmesmässigt om man vill lasta lite mer än det vanliga. Märkligt att inte Volvo har någon modell i det segmentet ... iofs så saknar man även ett bakhjulsdrivet alternativ, så där föll Volvon bort direkt ;-) Fulare lysen får man leta efter, "Tors Hammare" ... |
|
råbban |
Tur att smaken är som baken. .. Jag tvekar väldigt mellan f31 vs v60 nästa gång jag byter bil. Tycker v60:n är snyggare än f31 i många vinklar speciellt efter v60 face lift 2014. Är verkligen lastkapaciteten mycket bättre i f31 än v60? |
Verdi |
Eftersom jag har både en XC70 och en F31 så kan jag berätta att i praktiken så skiljer det enormt mycket utrymmesmässigt även om siffrorna säger nåt annat. Eftersom bagaget är så fyrkantigt blir det en mycket större rymd i Volvon. Bland annat får man in fullstora resväskor i hårdplast stående. Fyra stycken i bredd är inga problem. Länk F31: 495/1500 liter V60: 430/1241 liter V70: 575/1600 liter Audi A6: 565/1680 liter BMW 5-serien: 560/1670 liter Storlastarna: Skoda Superb: 633/1865 liter MB E-klass: 695/1950 liter En lite rolig grej är att VW Golf faktiskt har större bagage än storebror Passat på papperet. 605 liter vilket är 2 liter mer än Passat. Skoda Octavia ligger på respektabla 610 liter också. Värt att nämna är väl att VDA-volymen bara mäts upp till ryggstödets kant har jag för mig. Men i en kombi så lastar man ju ofta ända upp till taket. Så det beror lite på hur högt ryggstödet är från golvet också alltså. |
| Är det tänkt att V90 ska ersätta V70? | |
| Ja, V70 som modell utgår när V90 kommer. | |
|
Ja, V70 och XC70 säljs i Classicutförande nu som 2016 års modell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.