AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.889

325d eller 335d. Vilken ska man ta?

Har lite beslutsångest angående bil byte.
Gäller samma mellan pris.

Ena bilen
Länk

Andra bilen Länk

Vilken
Visa användare
ProPro-medlem
13.404
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Du ska ta den gråa!

Den andra har ju inte komplett M-Sport paket.
(Fast egentligen ska du inte ta någon av dem, då båda är Toruing-modeller).

Så jag förstår inte problemet :-)
Det är verkligen två helt olika bilar...

Jag hade valt 325:an.

335d är en trevlig bil men jag hade varit väl orolig över reparationskostnader på en bil med den effekten, miltalet och åldern.
Dessutom skulle jag säga att 325:an är mycket mer prisvärd.

Dock vet jag inget om bilfirmorna. Den ena startades förra året, den andra i år med vad som verkar vara en liten omsättning.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Fast vänder man på det så går 335:an som rena drömmen i jämförelse mot 325:an.
Behöver man oroa sig angående miltalet på den gråa? 17200 mil.
Den röda ser ju lite tjejig ut.
Jag skulle personligen ta den nyare bilen, för mig skulle årsmodell och mil avgöra i det här fallet. 325 är helt ok utrustad för att vara en trevlig vardagsbil och saknar inte effekt heller. Nästan fyra år nyare och bra mycket lägre mätarställning gör att den kommer hålla värdet bättre med.
Håller med GE, skulle valt 325an av samma anledningar. Är inte effekten tillräcklig går det ju att modifiera. Samma val har du ju iofs på 335an, med än mer effekt.
E ju manuell på 2010.
335 verkar hålla jädra högt värde.
Kanonfina bilar båda två bilar i min mening.. Men ditt bilköp ligger väl ändå i vad dina behov är?

Den ena bör väl vara dyrare i både drift, försäkring och underhåll (?) än den andra? Om det inte är något problem för dig och du är intresserad av prestanda så är ju valet givet!

Om ovan skrivna kostnader är betydande så bör väl det självklara valet vara 325 Touring annars vice versa?

Missade att kolla med antar att båda har fullt ifyllda serviceböcker? Annars är ju självklart det en prissänkare!

Hade jag vart i din sits så hade jag dock valt 325:an, Med tanke på både årsmodell och milgång..

Sen ska väl tilläggas att jag inte är rätt person att svara på styrkor/svagheter hos någon av bilarna, enbart personliga åsikter!

Hoppas du blir nöjd oavsett vad och ser fram emot att läsa vad du väljer!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.