AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
839

har nån liknande problem med fönster på Z3 coupe?

Har two problem med fönster:
1) på förarsidan går hissen väldigt trågt. det verkar ta i gummilisten vid nedre kanten. Listen viker in sig hela tiden och gör att det går trågt ner och up
2) När jag accelererar så hör jag ibland att det blåser in i främre kanten och fönstret ugnäfär som på en otät cab. väldigt irriterance detalj tycker jag. När jag tittar närmare så ser jag inte vad det kan vara. Allt verkar vara tätt

eF
900
eFx
520d Touring -09
Det senare kan jag hålla med om, men jag har bara lagt märke till det någon enstaka gång, och då bara om man antingen kör fort eller om det blåser mycket ute..

/eFx
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Det senare är nog en sak man får stå ut med... samma sak för mig, det blåser i framkant av fönstret
Går det inte att justera in dörren så den trycker hårdare mot gummilisten?

Jag har cab och får väl stå ut med lite brus. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Fredrik: det var det jag tänkte. Det ser ut som om dörren sticker ut 1-1,5 mm från ramen när det är stängt. Men på BMW sa dem att det är som det ska vara. Dem sa att möjligen är rutan som är skev men det gick inte att göra nåt åt saken....Det tycket jag låter skumt att BMW tycker att det inte går att göra nåt åt saken. Man är ju van att BMW ska stå för kvalite' . Men någon har väl sagt att Z3 görs i USA och då ska kvaliten vara sämre (fast jag tvivlar på USA teorin, det skulle vara för dyrt att importera till EU...)
Jag hade hävdat på garanti men det gick ut just några veckor sedan. Nu är man efterklok, borde ha kollat hela bilen innan garantin gick ut! FAAAAN

Jag hade ett liknande problem på min Audi A4. När man kom upp i hastighet, släppte ofta rutramen i bakkant med mycket vindbrus som följd. Lösningen på detta var antingen att dra lite försiktigt i rutramen, eller att lossa den och justera in den en bit mot bilen.

Nu är väl dörrarna på Coupen utan rutramar som på Roadstern, eller. Men det måste ju gå att justera in dörren lite, det är ju inga cm. vi snackar om. En till en och en halv mm. på sin höjd.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
jag undrar om inte detta problem orsakar det jag sktiver om i ett inlägg idag här på forumet....
eller är det tvärt om?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.