|
|
|
|---|---|
|
Har en e61 535d 05:a som är optimerad samt rensat partikel filter och har bytt ladd trycks givare. Laddar ca 2.6 bar. Detta ger en hel del vrid. Till det tråkiga. När man kliver på lite mer än normalt så släpper den. Jag funderar om det finns nån diff som passar ? För att oftast så spinner den bara på ett hjul. Vill helst inte att den spinner alls eller åtminstone på båda hjulen. Tycker inte att det är nå kul att stå och spinna på samma plats. Vill Heller komma iväg brutalt fort. MVH Dennis | |
| Sätt på dsc n så spinner den inte 😉 | |
|
Ja den är på och blinkar jämt....och slår man av den så tar den till en hjuls drift... |
|
| Svetsa :) Kanske går att få dit M5 E61 diff? | |
|
Dennis OT var gjorde optimeringen och vad fick du effekt? BMWCS medlem nr. 08105 |
|
|
Märker du nån skillnad på förbrukningen efter rensing av PF BMWCS medlem nr. 08105 |
|
| Det är denna du vill ha - > Länk | |
|
Optimeringen gjord i Gävle på SMOAB på rullande gav den 380hk och strax över 700nm |
|
|
Soppa förbrukning? Ingen aning. Optimeringen samt rensningen av pf gjordes inte för att få ner förbrukningen... ligger på över liter milen. Samt åker Gratis om man gemför med min gamla m5an. ... Mvh Dennis |
|
| Roligt ett tag tills växellåda kastar in handduken 😀 | |
| Okey då vet, Kör man rödljus race varje gång kan lådan ge upp snabbt men kör försiktigt tror jag lådan klarar sig fint. | |
|
Jag gör en växellåda sköljning en gång om året. Den växlar exakt lika fint Som den gjorde för 3 år sen den optimerade. Men man får lägga på 4800+ moms varje service. .. Mvh Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.