|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har en 535d -05 som kompressorn lagt av på och rumpan har successivt gått i bott på. Hade upp den på lyften idag för att kolla kompressorn och div kopplingar,slangar men pumpen såg mer eller mindre helt ny ut och samma med kablar. Den berömda slangen såg hyffsat ut men kommer bytas ändå. Kompressorn låter inte konstigt och har bara gått några sec för att hålla nivån och alltså inte gått sig varm. Kollade även relät samt säkringar vilket såg fräscht ut. Pumpen hoppade igång en kort stund efter att jag bytte däck bak med domkraft så min misstanke är därför nåt glapp?? Brukar givarna som styr nivån ge upp? Är det båda givarna som styr nivåregleringen? Kom med tips för jag blir knäpp på det här. Har en ny kompressor som kommer hem i morgon. Mvh erik | |
|
Hej! Har den varnat för nivåregleringen alls? På min hade kompressorn sugit in skräp, så den började bara med att varna på nivåregleringen då och då, men tillslut kom varningen varje gång man åkte iväg, den orkade lyfta upp bakändan något men tillslut var den i backen. Det finns ett litet filter under höger hjulhus skärm som var rätt sunkig på min, där jag misstänker att det kommit igenom lite smuts. |
|
| Ja den varnar varje gång jag startar bilen. Aldrig kommit upp tidigare och inte heller haft problem tidigare med att den inte hissat upp sig. | |
|
Hej, Har man bytt hela kompressorenheten? Eller bara kompressorn? Relät som sitter under / i trakterna av reservhjulsbaljan brukar som jag förstått ge upp pga fukt o vatten. Verkar vara standard att dessa byts samtidigt. Har själv en -08 med nytt "allt" i nivåreglering/filter/konsol. Dock såg min fin ut i elektroniken. Så relät böts aldrig av en liten firma i Danderyd. Köpte själv grejer från miessler automotive i Tyskland. Med vänlig hälsning, NW |
|
|
Hejsan Som det såg ut så var hela skiten med fästen och muttrar så gott som nytt så kan inte vars länge sedan det byttes ut. Kollade i reservhjulsbaljan igår och där är torrt och nyskick, ska dock byta relä då jag fick hem ett ihop med pumpen. Beställde från samma ställe som dig. Ska göra en noggrannare översyn ikväll och byta slang/filter/relä samt kolla kablar mm och förhoppningsvis få igång inpa på datorn och se felkoderna.. Börjar sakna att köra i bilen så vill få fart på grejerna! /erik |
|
| Efter flera timmars felsökande utan framsteg då det mesta verkar vara helt så blir jag tvungen att åka till bmw och lämna in den 😯 | |
|
Hur gick det sen då? Har samma bekymmer Iko |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.