|
|
|
|---|---|
|
!hej!har äntligen fått adsinpa att fungera till min 850. undrar nu varför det skiljer på tändvinkeln på höger o vänster sida.ca 3 grader höger sidan ca 9grader vänster sida på tomgång.skiljer ännu mer vid2000 varv (18 resp 29 grader. alla andra värde ligger ungefär lika: peter | |
| Det låter inte bra. Kolla kamkedjans spänning och slitage. När den slite blir den något längre och höger sida (i färdriktningen) släpare efter. Kam kedjan går aldrig av men slits. Det åtgärdar man genom att justera kammarna. Det måste användas ett specialverktyg. | |
|
läste att tändpunkten styrs av dme grundat på temp,varvtal,lambda etc. ska prova byta boxarna och se om de hjälper.har wokechips i prova att byta till orginal med om det byter sida. kamaxlarna tror jag inte påverkar tändningen där sitter inga givare där. kan vara vevaxelgivarna som trilskas bör ju få någon signal där ifrån också. |
|
|
har nu bytat boxarna och de blev tvärt om. satte i orginal chippen och de blev samma vårde. ca 8grader på tomgång. ca 21grader vid 2000rpm. Har skickat ett mejl till wokke så får jag se vad han säger |
|
| ??? Du har skiftat DME boxarna och det blev tvärt om, då har du ju felet i en av DME boxarna eller?? | |
|
det är ett av chippen jag köpt hos wokke som är fel. han hade två olika och han måste ha mixat ihop dom skrev han. ska skicka ner det som ligger på 9 grader på tomgång så ska han göra en kopia på det.(han har inte kvar filerna på det skrev han) |
|
|
Hi Peter, här är svaret från wokke it seems like you indeed got two different chips from two different releases (US and ECE). No idea how this could have happened. If you send me the one with the 9° / idle ignition angle I happily run a copy for you and send them both back to you. Since I launched the V2 version with the enhanced EML chip some years ago I do not have the older versions on file anymore. Regards Wolf |
|
|
Ah okej Skönt att det verkar lösa sig då :-) Kommer säkert att gå bättre också med rätt chipp i. |
|
| ja det blir nog bättre .tycker den drar lite mycket bensin nu,men det blir väl bättre när den går lika på båda sidor.... | |
|
Jag har wokke-chipen steg 2 och de gör bilen rejält mycket snabbare. Dock blir den en aning svårkörd på smågator som vi har ganska mycket i Nyköping. Responsen i gasspjällen är så direkt. Dock tror jag knappast det påverkar förbrukningen särskilt mycket. 850 är en törstig vagn; alla tolv hästar vill ha mat, även om de inte jobbar så hårt. En blandad förbrukning på 1,4 är högst normalt. |
|
|
Jag har samma upplevelse av w2 chippen ,väldigt direkt gassvar gentemot original. snittar oxå 1,4 vilket jag även gjorde med originalchipen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.