|
|
|
|---|---|
svardska |
Tänkte försöka få korsdrag i plånboken igen och även byta fjädrar och dämpare bak. Fram blev det ju jättebra men upptäcker ju därmed att den är lite svajig i bak, märks mest i farter över 200 då man märker vilka dyningar det är på motorvägarna. Jag har ju nivåreglering av den äldre typen "LAD" tror jag dom kallar den, och inte edc3 som den senare heter med solonoider osv. Min tanke var att sätta dit vanliga gas dämpare, av kvalitetsmärke förståss. Nån som gjort liknande operation eller som vet något? Mao. passar vanliga gasdämpare?. |
|
Jag har hört annat folk som har bytt ut mot vanliga dämpare. Jag vet inte exakt hur, men det ska gå att göra. //Schnitzer |
|
PETER.O |
Hej det är bara att byta till vanliga dämpare. Men du måste använda fjädrar från en iL UTAN nivåreglering ( fanns det iL utan nivåreglering?), olje röret från servopumpen måste också pluggas. Mvh Peter |
|
Denna kan möjligen vara av någon nytta: Länk Mvh Björn |
|
svardska |
4600:- gick gasdämpare+nya fjädrar på. Återstår att se om det fungerar, rent fysiskt så passar dom nog. Plugga oljeledningar känns ju lite amatörmässigt men vad gör man. BMW ville ha ca 14000:- för motsvarande org delar. |
svardska |
tack för den länken, mkt bra beskrivning. då undrar man ju vidare vad som ingår i det kittet förutom dämpare och fjäder, för delarna ovanför dämparen borde väl rimligtvis vara samma. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.