|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med min 745a. Det är så att den känns lite orkeslös vid körning samt att den går "tungt" och ojämt på tomgång. Som att den misständer lite. Den tvekar lite när man varvar den på tomgång också. Jag har en lambdamätare och en ställbar bränsletrycksregulator från malpassi. Med dessa har jag labbat med soppablandningen men oavsett hur jag ställer får jag inte motorn att gå rent på tomgång. Detta är ett fel som har kommit på senare tid. Förut gick den kanon. När jag ställer så att lambdan ligger på runt 14,7 så hamnar tomgången på ca 1000rpm. Jag har snart sprutat en hel burk startgas men allt verkar tätt. Är det tändningen som spökar? Kan man ställa den på nåt sätt? Dålig soppa? Övrigt trimm: Juha Touma box Öppen dump (har dränkt den i startgas men den är tät) 3 tums avgas moddad original wastegate Tack på förhand! Mvh Danne | |
|
Har du tagit kompprov? Kan ju vara en bränd ventil som orsakar dålig komp på en eller flera cylindrar. /Johan |
|
|
Jag har löst mitt problem. Kompprovet gjordes för inte speciellt många mil sen så det ansåg jag ej vara problemet. Jag har däremot upptäckt att slangen till tomgångsventilen var kraftigt sprucken på undersidan precis vid klämman mot insuget. Nu har jag dessutom provisoriskt kopplat bort kallstartsspridaren och tomgångsmotorn. Kör alltså bara med den ventilen som man kan ställa med skruv och fräscha slangar. Nu går bilen finfint såfort den får upp lite temp. Det var egentligen otroligt hur den lyckades komma upp i fullt ladd med det hålet vid insuget. Jag ska rengöra, prova och stoppa tillbaka kallstartsprylarna, sen är det besiktning innan avställning för vintern! :) Tack för visat intresse! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.