AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.502

X5 7-sits, 30d eller 40d?

bm
18
bmw_z4
X5 40d -11
Tänkte byta ut min q7:A och (äntligen) återvända till BMW-familjen...

Jag behöver en diesel men undrar vad skillnaden är på en 30d resp 40d i praktiken, som begagnade skiljer de sig inte så mycket åt i pris...

Utrustningsmässigt, vad ska man satsa på? Mina krav just nu är 7-sits, facelift (från -11?), navi, HUD, backkamera, drag och sportpaket (M- eller vanliga). Är det något annat som gör en stor skillnad?

Sist men inte minst, har ni några tips på schyssta till salu? Min budget är 400 tkr. Kan även tänka mig att importera en...
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Vad menar du bort sett från det mest uppenbara, prestandan?

Jag rekommenderar verkligen komfortstolarna i X5. Samt aktiv styrning och adaptive drive.

Lättast är att kolla på Blocket. En snabb sökning där ger många träffar.
bm
18
bmw_z4
X5 40d -11
Jag menar om man bortser från prestandan, även 30d har ju helt OK prestanda även om 40d givetvis är bättre.
Hur är det med servicekostnader, skatt, försäkring etc?
Har hittat den här:
Länk

Vad tror ni om den? Har ju inte HUD men det är inget absolut krav från min sida, mer nice-to-have...
Det är inga större skillnader på 30d och 40d vad gäller service, skatt och försäkring.

Den länkade bilen har bra utrustning och känns rimligt prissatt.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Den länkade bilen känns dyr. En kompis sålde sin 40d för någon månad sedan med motsvarande spec men lägre mil o samma år för 330.000 kr. Nystad och nya däck på 20 tum.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Min omedelbara bedömning är att E70 och även E71 är spänstigt värderade på blocket. Undantaget V8 bensin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.