|
|
|
|---|---|
|
Hej, imorse när jag skulle starta bilen och köra till jobb lät den väldigt konstigt, hela bilen även skakade, nästan hoppade typ. Även motorlampan lös. Stängde av bilen och startade den direkt efteråt. Då var den normal igen utan skakningar.. Någon som känner igen detta fenomen? Mvh Filip | |
|
Är det en bensinare så verkar det som om den inte gick på alla cylindrar... Är det en diesel så ska den väl låta så :) /Jonas |
|
|
Visstja. Det är en 325i -09 med 10900 mil på nacken. Ägt bilen i 2,5 vecka. Detta känns ju roligt... Tack för svar! |
|
|
Bedömt en eller flera tändspolar som behöver bytas. Skakningarna beror på att motorn, som @azkikr skriver, inte tänder på alla burkarna. Få en felkodsavläsning så vet du vilken eller vilka tändspolar som är kass. // Jonas |
|
|
Har samma symptom på min bil... Skulle uppskatta om du kunde svara här om du lyckas fastställa felet! Mvh. Jesper |
|
|
Jag skulle också gissa på en eller flera trasiga spolar - inget ovanligt fel tyvärr... Kan också vara slitna/igensotade stift - när byttes stiften senast och är det rätt sort? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ett tillägg: Hade bilen körts en väldigt kort sträcka innan den parkerades för kvällen - typ ut från garaget eller liknande kort sträcka? I så fall kan det varit bensindränkta stift som var tjuriga vid starten! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Bensinindränkta stift på en direktinsprutad bensinare är inte sannolikt när den beter sig sådär. Hur du/ni haft möjlighet för felkodsavläsning? | |
| Hur har det gått? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.