|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Håller på försöker hjälpa en kompis med hans bmw. Det är så att när han låser bilen med dosan så går inte bilen att låsa upp igen. Låser han med nyckeln i dörren så funkar det att låsa och låsa upp hur bra som helst. För att komma in i bilen igen fick vi slå sönder en ruta, har gjort detta 2 gånger nu och bägge gångerna så har det funkat att låsa upp bilen med dosan direkt efter att rutan blivit krossad. Kan även tillägga att larmet inte har gått nån av gångerna när rutan har blivit krossad. Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Batteriet i både bilen och dosan är fräsht och inget fel på. Tack på förhand! Mvh Mattias | |
|
Dosa? Du låser väl upp via knapparna på nyckeln på en E39-02? Är det något eftermonterat larm? Btw, gick inte låset upp när ni vred nyckeln 90 grader och drog i handtaget eftersom ni offra en ruta? // Magnus |
|
|
Jag menade knapparna på nyckeln, dosa va väl lite fel ord kanske. Så det är originallarm. Och det funkade inte med handtaget och vrida nyckeln heller tyvärr. |
|
|
Hallå igen! Gör en liten update nu när vi grejar med bilen. När han låser bilen och den inte går att låsa upp så blir bilen helt strömlös. Men om man får upp en dörr o smäller igen den lite hårdare så kommer det tillbaka. Spelar ingen roll vilken dörr det är eller bagageluckan. Samt att när man smäller igen nån dörr så blinkar all belysning i hela bilen till, fram o baklampor. |
|
|
Det låter ju som att något glappar rejält mellan batteri och resten av elsystemet. Men det känns lite skumt om bilen går att starta och använda i övrigt om det finns ett sådant glapp...? Kanske en dålig lödning i någon modul som gör att systemet bootar om? // Magnus |
|
|
Det är GM3 aka ZKE som sköter lås etc sitter nedanför handsfacket. Jag tror man kommer åt den utan att plocka ner handskfacket. Kolla lödningar i den etc, annars byt. Vet ej om det behöver kodas in mot bilen. Men jag antar det om det skiljer i utrustning mellan bilarna de kommer ifrån. I så fall kan man göra det med denna: Länk Jag har en GM3 liggande plockad från en 540 Touring 01 eller 02. Kanske är samma. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.