AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.570

BMW 3 serie. E30 cabrio 1990-1992

Visa användare
40
Robert H
BMW 318i E30 Cabriolet 1991.
BMW 318i E91 Touring 2011.
Hej

Håller på att kika runt på E30 cabrio bilar. Skick viktigare än motor. Dock helst 320i eller 325i motor. Tips förutom Autopowers?

Inredning. kan man få tag i inredningsdetaljer och beg stoalr baksäte?
BMW ÅF. finns delar kvar i lager till äldre BMW likt MB har?
Ska sikta på att göra prylar själv dock halvbra på mek. Tips på bra mekar runt umeå och Umeå regionen?
Byta cab. något man gör själv eller lämnar in? Har tålamod att lära men.. Sadelmakare runt Umeå?

Tack för svar!

Robert

Visa användare
40
Robert H
Ingen som kan bistå med info?!

Delar: Ebay.de är din vän samt e30.de, finns säkert fler bra sidor/sajter. BMW har säkert en hel del nya delar, frågan är till vilket pris? Ett tips är att regga sig på m5portal.com o handla från den tyska "forumshandlare" dvs en auktoriserad tysk ÅF. I snitt 20% billigare än svenskt listpris. Sufletten bör bytas av nån som gjort det minst en gång innan enligt min åsikt. Det går att göra själv oxå men det är inget man gör på 2-3 timmar...
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
E30 cabrio sex-cyl är en bil som jag själv är lite sugen på också. Den har ju fördelen att den är ganska lätt-mekad.

Som Dawwe säger så är Ebay.de din bästa vän när det gäller att leta delar. Smakfulla inredningsdetaljer som sportstolar i pepita-mönster (de där som också kallas hundtänder) kan vara ohyggligt dyra men är ofta i kanonbra skick.

Rätt mycket reservdelar som inte är förslitningsdelar säljs inte längre till E31 såsom t.ex. inredningsdetaljer, konsoler med mera.
Visa användare
40
Robert H
Tack för era svar. Ja verkligen snygg design på E30 (såsom de flesta BMW modeller - svårt för Bangles dock...). De 3, 5 och 7 serier som kom där på 1980-talet är mkt fina. Min beundran för E30 började redan i bilskolan som körde 323i E30. Har aldrig släppt tanken på E30. Tyvärr har många körts ned av gasglada unga män med klippkort på biltema... Men trägen vinner någon gång ska det rätta exet dyka upp. ;-)

Som sagt om nån där ute har tips på en bra BMW mekaniker som "kan" gamla BMW bilar i Umeå regionen är jag tacksam för uppslag.

Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Klokt val, E30 cabbarna är riktigt härliga bilar. Dessutom kommer det en uppvärdering, var så säker. Du fokuserar på delar och reparationer. Fokusera istället på att hitta en fin originalbil utan repbehov och vettiga mil. Dom dyker upp nu och då och kostar inte så mycket mer. Det du vill ha är en manuell 325 med Max lågt 5 siffriga mil. Hoppa över stylade lik och långmilare. För att inte tala om rost, glöm såna bilar. Lycka till!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.