AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.051

BMW 335i köpråd.

Hej!

Är ganska ny, och har kollat en del på att köpa en 335i. Har fått erbjudande om en 335 i E92, 2011 års modell med följande:
M-performance chip samt avgassystem
M-sportchassi och ratt.
Navi
Manuell växellåda.
Elstol förare med minne.
Farthållare med bromsfunktion
Färddator.
Komplett ifylld servicebok
Larm LM-fälgar
Mittarmstöd fram
Multifunktionsratt,
Navi
Parkeringssensorer fram och bak
Regnsensor.

265 000 kr. Bilen är Svensksåld. Två riktiga ägare. Nyservad. Gått ca 5000

Är inte hellt 100, då jag egentligen önskar DKG-lådan. Ni som är väl insatta, hur låter ovanstående?

BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Det beror ju lite på hur man skall använda bilen. För långresor i Europa tycker jag automatlådan är underbar, även vid vardagskörning. Skall man bara nöjesköra eller köra bana så är väl manuell låda roligast. Resten av utrustningen beror också lite på användningsområde.

/DJ
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
För långresor i Europa är en manuell också underbar. Om det däremot är kökörning varje dag till jobbet så har väl automatlådan en fördel där.
Tack för svar :).

Bilen ska främst användas till att pendla med, i storstad. Tänkte då att det kan vara en fördel med automaten.

Sen är det ju roligt och ha en bil med lite prestanda, hade egentligen tänkt att köpa en stock 335 för att ev. sedan optimera med jb4 el. liknande. Vad är egentligen fördelen med BMWs performance pkt som ger 20 hästa extra mot ex. Jb4 el. Cobb?

Tillägg till ovanstående: Har förstått att man får mer prestanda med jb4/cobb/div. Men finns det någon fördel med BMW original?

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Underbar prestanda men för mig brötar den för mycket om man ligger och kör i stan. Gott ljud i början men man tröttnar fort. För mig räckte det med några provkörningar. Egentligen enda felet enligt mig,den låter för mycket :/
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Angående långresor i Europa så går det ju fint både med manuell och automat men när det blir långa köer på autobahn (och det blir det oundvikligen) så är automaten jäkligt skön att ha ;)

För att pendla i storstad som TS skriver så tycker jag absolut att automat är ett måste men alla har rätt till sin egen åsikt.

Bilen du nämner i första inlägget är en 2011, det innebär att den har n55 motorn som inte är fullt lika trimvänlig som n54 som fanns från 2007-2009. Dock en trevlig motor ändå.

JB4 eller Cobb ger ju en rejäl skjuts i motorn, det känns som en annan bil. BMW Performance Power kit känns mer som den är lite piggare. Men fördelen med BMWs kit är ju att du inte får problem med ev försäkringar/garantier vilket kan uppstå med eftermarknadstrim.

BMWs kit ger också extra kylning vilket man får lösa på egen hand med eftermarknadsprylarna. Men för normal körning behöver du inte mer än en större intercooler om du trimmar.

Gällande motorljudet så tycker jag det är underbart, morrar skönt när bilen drar iväg och sedan är den tyst och fin när man tuffar på motorväg. Jag har aldrig någonsin stört mig på motorljudet i bilen.

/DJ
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Med original avgassystem, lugn stadskörning och med flärpen i vänster slutburk aktiv brötar inte en 335a mer än en Volvo v70. Är det dock gjord en "golf tee mod" som gör att flärpen är konstant i öppet läge så brummar det lite mer även i lugn och maklig takt.

// Jonas

Visa användare
23
TETOVA
Bmw 335i(E92) Performance
Tjena strongmomme, bilen du syftar på är nog min gamla tror jag. Den är fantastisk och manuella låda är absolut inget tråkigt utan tvärtom mycket roligare. Angående performance avgassystemet så hittar du inte bättre, har hört en del 335 med olika avgassystem och inget kan mäta sig med den! Performance chippet gör lite skillnad men vill du ha jb4 till just den bilen så har jag den liggandes hemma, aldrig monterad då jag sålde bilen innan jag fick hem chippet.
D.fagersten,

Bilen låter inte mer än någon annan bil om du inte bytar ut ljuddämpare och annat. Den du provkörde verkar inte ha varit representativ för hur en 335i verkligen är. Synd!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.