|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tycker min e46 drar riktigt mycket olja? Jag ser aldrig några fläckar under bilen så den läcker inte så, motorn ser torr ut. Kan det var någon packning mot kylsystemet? Kan det läcka ut till kylsystemet? ALLA ideér är välkomna, mvh phil | |
|
Hur mycket är "riktigt mycket olja"? Vilken olja använder du? När byttes oljan senast? Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Vilken motor har du? | |
|
mobil super 3000 5w-40 fully synced m54 2.2L 23xxx mil Enligt förra ägaren servade han den i mars på egen hand så står inget i serviceboken... |
|
|
...och hur mycket olja är "riktigt mycket olja"? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
och; hur långt har bilen rullat sedan senaste servicen? Hur är din "körprofil"? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
2L sen på ca 150 mil, svårt att uppskatta, 2L på 150 mil enligt mig är fruktansvärt! Har dock läst att dessa bmws dricker mycket olja men detta är sjukt? mvh Philip |
|
| Som jag sa servade förra ägaren i mars, sedan kördes bilen bara sporadiskt runt kvarteret. Efter 19 augusti (fick körkort), så har jag mestadels kört stadskörning, väldigt lugn körning och någon lång strecka då och då. | |
| kör igenom wd-40 metoden samt byt till 15-40 olja, kan hjälpa lite gran iaf. | |
|
NEJ! Använde INTE en skitolja i viskositet 15W40! Om du skall gå upp i viskositet är det VARM-viskositeten som är intressant! Som t ex. 5W50 eller 10W60. Jag skulle misstänka att vevhusventilationen är igensatt! Det finns kilometervis skrivet om det på forumet - om du använder sökfunktionen har du att läsa ett tag. Det är inte jättedyra prylar men är lite pill att byta. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Stort tack Johan! Hade bra! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.