|
|
|
|---|---|
bibbo |
Hej!! Min nyckel har fastnat i främsta läget i tändningslåset, hur får jag ur det?? det är en 525 -89 |
bibbo |
Ingen som vet?? börjar få lite panik.... |
KlantPelle |
Dum fråga men kan du vrida tillbaka den något alls? |
bibbo |
nej den är nästan helt stum |
bibbo |
det verkar som jag får borra ur det gamla låset. Är det nån som gjort det?? kanske nån har några tips?? |
| Har varit med om ett liknande fel på ett annat bilmärke och då var det bottenplattan i låset som hade gått sönder. Den gången räckte det med att jag knackade försiktigt på låset och kunde då vrida tillbaka nyckeln. Sedan var det bara(!) att byta lås. (Antagligen hade det gått lös nån bit i själva bottenplatan som halkade ur vägen när jag knackade) Men hur det ser ut på din bil vågar jag inte uttala mig om. Men lycka till! | |
KlantPelle |
Jag hade problem med t-låset i vintras men jag kunde inte vrida det till start, alltså nyckeln gick att ta ur. Om jag vore dig så skulle jag ta lös kåpan till rattstången. Då ser du bottenplattan. Snäppa lös den och prova att knacka/trycka på den lilla tappen som sticker fram samtidigt som du vrider på nyckeln... ja du kan nog impovisera ;-) |
bibbo |
har kommit en bit på väg nu iallafall, med hjälp av ganska mycket våld... tog en polygrip och vred tillbaks nyckeln. Låscylindern gick sönder och låskolven gick att ta ur. sedan gick det att pilla upp den lilla spärren som ska gå att komma åt genom hålet bredvid nyckeln i radioläge, och resten av låscylindern kom ut. Skönt att slippa borra och förstöra rattlåset iaf. Nu har jag beställt en ny cylinder på BMW för 424kr+nån avgift för att kunna använda samma nycklar som till dörrlåsen. |
bibbo |
oj...jag glömde ju att tacka för svaren!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.