|
|
|
|---|---|
|
hej är det någon som vet vad felkod 22 angående halvljus justeringen innebär. Lasse | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Känner inte igen en felkod med detta låga nummer (brukar vara motorrelaterade som har sådana låga nummer). Är det en OBD felkod (dvs i form av Pxxxx), eller en CCID felkod (det som dyker upp i instrumentklustret), eller är det intern BMW felkod? Är det förresten i decimalt eller hexadecimalt? Vilket program har använts att läsa ut felkoden? |
|
Hur yttrar sig felet? Vi kanske inte ens behöver klura på felkoden utan kan säga vad som är fel direkt. // Magnus |
|
|
troligen en intern kod jag vet inte vad det var för program det stod bara 22, halvljusen pekar rätt ner i backen jag ska prova byta till original stötdämpare och se om det bara är det att de inte gjort justering när de sänkt den. Lasse |
|
|
Xenonljus med ljushöjdsreglering? Kolla om någåt stag till givarna rostat bort. Sitter en givare på varje bärarm fram. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Givaren sitter höger fram och höger bak. Brukar kunna släppa från länkarmen. Är det en touring med nivåreglering så delar nivåregleringen och ljusregleringen på givaren höger bak. Dock är det oftast fram det ger sig. Stötdämparna har nog ingen som helst påverkan då det ska justera sig automatiskt. Sitter så här fram. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
jag hittade några juster rattar för insex nyckel o på besiktningen sa de att det inte var rätt för de ska ju ske mekaniskt , jo jo sa jag men det fungerade ju o stängde huven :) |
|
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Gissningsvis har du justerat någon typ av lägstanivå och höjt den till lagom nivå (kan dock xenonreglersystemet på tok för dåligt så det är bara en kvalificerad gissning). Fast ju mer du lastar bilen, desto mer kommer halvljuset att peka uppåt och blända mötande bilister. Så bli inte förvånad om du börjar få massa helljusblinkningar från mötande bilister :-) Men att det var något fel på halvljusnivåregleringen hade ju felkoden rätt i, fast det behövdes ju knappast en felkod för att se det :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.