AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.317

Nya M2:an läckt

Sida 1 av 2
Länk .. bmw m gör det igen och släpper en magisk bil av bilderna att dömma. det ända jag kan anmärka på är backspeglarna annars är den ju helt klart en 10 poängare. dessutom lättad ca 35kg jämfört med en vanligt m235
Buspelle
Tveklöst mycket lyckad design och data antyder att det blir en riktig körmaskin.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Mycket märkligt att skippa M-speglarna. Ser bra ut på pappret, ska bli intressant att se hur den är att köra!
MU
940
MUC
M340i - 2025
Visserligen lättare än M235 men det är ändå en tung rackare, 1570kg med förare. Lika mycket som en M4. Man tycker att de kan anstränga sig lite mer på en såpass banorienterad bil.
Länk
Länk
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Behöver verkligen en sänkningssats , tycker även M4 gts ser ut att behöva sänkas några meter .
Ser ju ut som Suvar om man jämför med sportiga Porsches ...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lite trist också att bilen fått riktiga fåtöljer till stolar. Kanske kommer M-performance-divisionen erbjuda något som liknar skalstolar? Annars ser det ut som en trevlig instegsbil till M-världen. Ska bli intressant att se den svenska prissättningen.
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Väldigt spännande bil och bra specifikationer. Jag tycker den är rätt snygg också! Pinsamt bara att man kommer få stryk av en civic när man ger sig ut på bana. =(

Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Mycket lyckad. Attraktiv prissättning också. 509 och då ingår skinn, 19 mm. Tror många kommer välja denna framför m4 (om de finns ex kvar att köpa...)
Längtar tills man får testa vad den går för. Dock verkar det som att man får vänta länge.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Hallongrotta. Har du också beställt en M2?! Gjorde du det idag? Hur ser din spec ut?
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Nja, när det gäller vikten är väl ändå M2 100 kg lättare än M4 om man tittar på bmw egna uppgifter.
MU
940
MUC
M340i - 2025
2kg lättare, 1570 med förare är väl tjänstevikten.
Tjänstevikt för M4 är 1572 (manuell låda).

Länk
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ex kvar att köpa?? Kommer ej i begränsad upplaga som 1M!
Dm3: ja jag slog till.

300 Alpinvit II
LCLN Läder Dakota Svart med blå kontrastsömmar/Svart
2MK BMW M automatväxellåda med dubbelkoppling (DCT)
563 Belysningspaket
609 Navigationssystem Professional
674 Högtalarsystem Harman/Kardon
6AK Connected Services
6AP Remote Services

så här ser specen ut nu kan ha glömt något:)
1M kom väl inte i begränsad upplaga?
Först gjorde den det men sen tillverkade de väl mer?
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De var tänkt att göra ca 3000st, men efterfrågan var brutal, men BMW begränsade antalet till 6309 st under 2 års tid.
USA fick 740st vilket var en extremt litet antal till hur stor efterfrågan det var.
Idag säljs bilarna för mer än de kostade nya, det händer inte med M2, varken här eller i USA.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Som jag har förstått så fick Sverige så många bilar man ville på 1m, men att andra marknader fick för få. Jag kommer ihåg att det stod osålda nya bilar hos ÅF då det begav sig. Men i och med att den tillverkades under kort tid blir det få bilar som finns där ute och som vanligt när det gäller utbud efterfrågan blir priset högre. Nu när m2 kommer lär priset gå ner på 1m. Den är ju bättre (objektivt) på alla punkter. Priset netto blir ju inte så mycket högre än vad folk begär för en 1m idag. Det är ohållbart om ni frågar mig.

M2 kommer av allt att döma inte tillverkas i stora serier så om efterfrågan blir stor kommer inte alla kunna köpa. Medskicket till ÅF är att få bilar kommer komma 2016. Men vi får väl se hur det blir med den saken.
Dm3:
Var hittar du siffran 509"?
Såg nu att Teknikens Värld gått ut med priserna. 509" gör den onekligen väldigt attraktiv som nästa bil om ett par år..
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Låter gött gör den också!

Men alltför tung tyvärr...att bygga lätt kostar pengar, som man väl inte får igen i en så pass billig lågvolymbil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.