|
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt att bygga turbo i min 525iA -94 och vill då veta hur mycket det är att göra!! Hur mycket som måste bytas och vad man skall använda för grejjor. Hade tänkt ladda max 0.5 för att slippa modefiera motorn allt för mycket. Håller automaten för extra hk?? Biohazard | |
|
Använd sökfunktionen. Skriv turbo, sedan kommer suprisen :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Tack för det svaret men det hjälpte inte så där värst mycket! Hade hoppats på ett lite seriösare svar! Biohazard |
|
|
Det är svårt at ge ett exakt svar, det riskerar att bli av typen köp en färdig sats för x kr hos firma y. Ska man bygga "själv" gäller det att söka inforamtion överallt och spara allt man stöter på för framtida referenser, titta under huven på byggen man ser på träffar mm och sen beroende på plånboksstorlek röra ihop alla bra bitar man sett och hittat. Jag köpte mig ett turboagg som verkade vara i bra skick och var billigt på skroten, la till en ic, kylarslang från volvolastbilar och lite annat gott fårn olika saabar o annat skit som stog på skroten. Klåpade i ett par veckor i somras och nu så gör jag allt för att köra sönder den stackars bilen, för att lära mig inför nästa bygge osv. /Per |
|
|
Ja förlåt då :-/ Om du nu verkligen har användt sökfunktionen så är det märkligt om du inte hittat en hel del värdefull information, så mycket turbo som det diskuterats här senaste halvåret. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Biohazard: Tycker att Ticcos svar var nog så seriöst: en sökning på "turbo" genererar nämligen mer än 100 trådar vilket innebär en enorm mängd information du kan ta del av. Finner du inget av intresse i NÅGON av dessa trådar vet jag inte var du ska söka fakta :-/ _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
| Det är klart att jag hittade lite som man kan ha nytta av, men det jag helst skulle vilja veta är om man MÅSTE byta spridare och vilka man kan använda (typ m5:an eller 535 mm.) och om man måste byta soppapump o tryck regulatorn!! | |
|
-> Biohazard Svaret på den frågan beror ju av hur mycket luft du tänker mata din motor med så utan att ha ngn spec så är det omöjligt att svara!! Spridare som räcker en bit är dock de röda från Volvo o SAAB-turbo (Aeromodellerna). |
|
|
hej Biohazard. Ja kan nog inte hjälpa dig men ja undrar samma sak. =) Ska köpa en 325 coupe å bygga på. Så ja har oxå lite frågor. Hur ska man göra med oljetrycket? Turbon tar ju lite oljetryck å vanosen går ju på oljetryck. Kommer den att funka? måsta man höja trycket? Håller kolvarna om man svarvar av dom? Ja vill ha typ 450hk iaf. Mvh Hassvik. |
|
|
Gå in på zatzy.com och sök på deras forum samt ställ frågan där, vet t.ex en som har / hade en turbokonverterad 535:a till salu..... *Allt eller inget* -Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.