AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.042

airbag i stolar bmw e91 -08

jo
110
johan_bmwdiesel
bmw 320D 2008
bmw 523 m sport 2000
jag ska byta inredning i min e91 från standardstolar till sportstolar kan jag flytta över airbagen från mina stolar till sportstolarna
jo
110
johan_bmwdiesel
bmw 320D 2008
bmw 523 m sport 2000
Undrar även hur det är med airbag från e92 sportstolar passar dom i e91 ans sportstolar
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Sitter det airbag i stolarna? Var då?
jo
110
johan_bmwdiesel
bmw 320D 2008
bmw 523 m sport 2000
Dom sitter i sidan ut mot dörren. På e91 an sen antar ja att det sitter i stolarna på e92
Bytt standardstolar till sport har jag gjort. Det går inte att flytta över airbagarna från standardstolar till sportstolar. Finns inte en chans, dom ser inte alls likadana ut.

Vad gäller E92 till E91 verkar det inte så: Länk
jo
110
johan_bmwdiesel
bmw 320D 2008
bmw 523 m sport 2000
Synd det är det nått annat man behöver tänka på vid skifte mellan standardstolar och sportstolar
Nej, att bara byta stolar är normalt inga problem.

De elpneumatiska sidostöden i sportstolarna kan det dock bli lite pyssel att få att lira med kabelhärvan i din bil. Jag har inte lagt någon tid på att lösa det.

Det finns en brytpunkt på sensormattan 09/2008. Är dom nya stolarna på samma sida om brytpunkten borde det inte bli några problem. Jag fick sätta dit en simulator för sensormattan för att slippa airbagvarning. Vet å andra sidan inte om det berodde på om min sensormatta i dom nya stolarna var trasig.

Skrivit lite här, 2015-03-28: Länk
jo
110
johan_bmwdiesel
bmw 320D 2008
bmw 523 m sport 2000
Janne (AutoPower) jag hittade ett klipp som kanske kan va till hjälp när de gäller sidostöden.

johan_bmwdiesel: Tackar, mkt intressant. Det som tyvärr ställer till det för mig är att jag tog stommarna (inklusive elsystemet) från mina gamla elstyrda standardstolar till de nya sportstolarna. Tror inte att jag har dom kablarna som går till sidostöden dessvärre. Hade jag bara swappat standardstol mot sportstol hade jag däremot fått med rätt kablage.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.