AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.898

Vilken olja ska det vara till SMGII hydralic?

Za
27
ZaaiKo
E46 M3 - Köhler
Häromdagen var jag ute i garaget och pysslade om bilen. Då märkte jag att det fanns lite olja i SMG hydralic behållaren. Så mina följd frågor till detta blir: Vad ska det vara för olja som man fyller på där och vart köper jag den? Är det bara att fylla på lite eller ska jag byta allt när jag ändå håller på? Och kanske den viktigaste frågan behöver jag överhuvudtaget fylla på? Då det inte är original behållaren som sitter där utan en annan behållare som satts dit för att på plats med kolfiberinsuget har jag ingen aning om MAX och MIN markeringarna på den är något man kan gå på.

Bilen är E46 M3 SMGII. Inspektion II var gjort för ca 200 mil sen dock var det för 3 år sen.

Mvh
be
182
beyma
BMW M3-03 343++ Halta kameler (Såld)
Pentosin CHF 11S ska du ha.

Jag hittade min på okq8 när det begav sig.
Annars så kan BMW ta betalt för den också.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
CHF 11S finns på Biltema med. Sedan jag köpte den sist har dom höjt priset från 139:-/L till 169:-/L. Känns som att Biltema har höjt priset på väldigt många artiklar.

Länk
SMG hydralic oil behållare. Finns det på SMG III också?

EB
Za
27
ZaaiKo
E46 M3 - Köhler
Försöker helst undvika Biltema produkter men verkar som jag inte har något val denna gången, blir att köpa den på biltema! Tack till de som har svarat. :)
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Det är inget fel på Biltemas, dom har ingen egen tillverkning utan köper in från andra leverantörer som sätter på Biltemas etiketter innan dom skickas iväg. Ungefär som ICA's egna dammsugare, det är Electrolux som tillverkar dom. ;)
Za
27
ZaaiKo
E46 M3 - Köhler
Nu har jag varit på Biltema och inspekterat. Jag hittade oljan på andra bilden men inte den på första där det står CHF 11S. Då det inte stod något sådant på flaskan som jag hittade blev jag osäker och var tvungen att skriva här.
Då de båda produkterna har samma artikelnr betyder det att det är samma olja eller måste jag ha den som det står CHF 11S på?

Länk
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Eftersom det är samma art.nr. bör det vara samma innehåll, lättast är att fråga på Biltema när du är där. På min flaska står det CHF 11S.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.