|
|
|
|---|---|
|
Var ute och åkte igår kväll, bilen gick bra trots att den stått ett tag. Låg i ca 100km/h när jag märkte att det inte hände något när jag gasade längre, tappade fart sakta men säkert, växlade ner till 4:an och försökte gasa och fick ypperst lite respons och antispinnen började blinka, jag lyckades ta mig till en avfart och ställa mig i en ficka där bilen dog och nu vill den inte starta :/ Har prövat startkabla men utan framgång . Bilen rykte lite grann från motorutrymmet också, men tempen låg i mitten så den kokade inte, kan tillägga att jag knappt fick nån varmluft in i bilen heller om det kanske har nåt samband? Tacksam för svar!! Mvh | |
| Går bensinpumpen? | |
|
Den funkade utan problem, hade liknande fel förut men då var det vevaxelgivaren som var boven i det hela. Kanske samma sak nu? Men det är den del som är nyast på bilen för tillfället så känns som den borde vara felfri har kanske åkt 5-600 mil sen den byttes på ca 2 år. |
|
|
Trasig vevaxelgivare kan ge sådana symptom. Vad var det för fabrikat på givaren du satte i förra gången? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Låter som bränslepump, hur mycket bensin har du i tanken? Tänder den till på startgas? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.