|
|
|
|---|---|
|
Hej. Bytte till mig en fruktansvärt fin 535d touring 07 lci. Den har mkt utr så som softclose dörrar el baklucka. Panorama. Hud. Night vision dock e kameran paj. Comfort stolar. Sport automat Full M Sport. Avtagbart drag. Skärmar i nackstöden. Navigering tv osv. Fick efter en tid till mig att milen på mätaren som idag är 7800 inte stämmer. Närmare sanningen är nog 19 20 000 mil skulle jag tro. Vad kan denna betinga i värde för mig idag? | |
Lasse Karlsson |
Finns servicebok? Antar att det inte gör det, då det skulle röja vad bilen egentligen gått i mil!. Skulle personligen aldrig köpa en sån bil, utan befintlig historik! Är det sen även en import!? tror jag du får idiotsvårt att sälja överhuvudtaget!! Hur är skicket i övrigt? rost, nersuttna stolar osv,osv? Har själv en 550IT-06 som gått strax under 13000 idag, fin med bra historik! + fullsmetad med utrustning Tror jag kanske skulle kunna få strax över 100 tusen för den, idag. Skulle tro att du kanske kan få 50-60 tusen för din, men det blir ju otroligt svårt att uppskatta, med den historiken!! HA DET! modolasse |
|
Svårvärderad. Du måste hitta någon som har överseende med skruvningen och fokuserar på bilen skick. Värderingen hamnar under vad motsvarande "ärlig" 20-tusen milare kostar. Att du skulle behöva släppa den dock för 50-60 är förstås struntprat. ------- //Lövet |
|
|
Den blir ju värd mindre än motsvarande 20000-milare. Sen är det ju bra om du på något sätt kan visa hur du kommit fram till din uppskattade mätarställning. Vad får man för en 535d -07 med 20000 mil på mätaren? |
|
|
Strax under 100tkr bör du kunna få, en svensk BMWhandlare i Småland sålde en sv-såld 535dM E60 LCI med 33000mil, hög utrustningsnivå och 2ägare för ca 120tkr tidigare i år (har för mig utgångspris var 119900kr, ska kolla infon jag sparade på jobbet), i jämförelse med den ska din vara billigare. Mvh Stephan |
|
|
Uppdat Fick en v60 d5 2012 14200 mil i byte. Inbyte pris 145 hos handlare. Känns som varje värderings frågor här blir helt osannolikt dåligt gissade. |
|
|
Ja, det är väldigt mycket tyckande och lite reell erfarenhet av bilaffärer hos vissa. Som stöd för värderingen av inbytet så sålde jag en V60D5 AWD 2012 15500 mil förra året för 149'. Det var en ganska dåligt utrustad Kinetic. Några kronor har de väl sjunkit sedan dess men så får du kompensera en aning om du har bättre utrustningspaket. ------- //Lövet |
|
|
semperfi83: Har du fått 145tkr i handen när du lämnade en Volvo V60 till en handlare?? Eller fick du lov att köpa en bil? Innan dess har du lyckats få ägaren till V60in att byta jämt mot den backade 535an? Låter som ett helt otroligt flyt. Han som bytte till sig 535an har inte något bra utgångsläge när det är dags att sälja. Frågan är vad han får, ett otroligt dåligt byte av honom, han måste verkligen ha hatat V60in:). URY853 URY 853 CU59512 bör vara rätt svårsåld. Länk Stephan |
|
|
semperfi83 nyfiken fråga har informerat köparen om att bilen du sålda var backad? BMWCS medlem nr. 08105 |
|
|
Ja givetvis Stod i annonsen. Fick flera erbjudande runt 130 Bilen var i grymt skick kan inte fatta att den gått över 17000 mil. Helt otroligt. |
|
|
Frågan är väl dock vad du kunnat köpa loss Volvon för om du inte hade haft inbyte...? Skulle vara intressant att se vad handlaren annonserar ut bilen för och hur många mil den "har gått" i hans ögon när han säljer den. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Handlaren? Var en privatperson . Vi måste iallafall hålla med om att värderingen var mkt dålig? |
|
| Det är tyvärr många år sedan som "värderingsdelen" av autopower hade nån verklighetsförankring. | |
|
Kan hålla med om att många kanske värderar bilar lågt här på forumet, men det kan nog hänga ihop med att de flesta här har ganska mycket högre ställda krav på skick/historik etc. än "medelsvensson" har när de köper bil. Även kunskapen om skruvning och fusklagning är nog generellt större här än "ute i stora vida världen - utanför Sunbyberg"! ;) Jag tror att du hade toktur med det bytet om bilen du bytte mot är "ärlig" i miltal etc. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Vilka försiktighetsåtgärder tog du denna gång för att inte få ytterligare en skruvad bil? | |
| Svensksåld snik volvo med full historik inte så svårt. | |
|
Och ni bytte rakt av, inga pengar mellan? Hur argumenterade Volvoägaren gällande att din bmw var skruvad? |
|
|
Han hade haft en 520d en gång och ångrat att han inte köpte en 535 då. Så när han såg bilens skick var det nog inga som helst tvivel sa han. Den skulle han ha. Tror då inte att det var någon problem bil tvärtemot. Jag bytte rakt av |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.