|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
Verdi |
Behöver väl inte ha så många tillval egentligen? Vet inte vad som är standard men... |
|
Har bara lagt en order ännu för att få en produktionsplats tidigt. Ska speca senare så jag återkommer. |
|
|
M2 "Drömspec": Färg: som i reklambilderna Manuell Alcantarasäten, mörkt grå Integrerad mobilhållare för navi och telefoni Fällbara säten / genomlastningslucka Dragkrok Full tank. klart. |
|
|
Dragkrok får den nog inte, eftersom inte heller M235i kan utrustas med det från fabrik. Integrerad mobilhållare? Är snarare navin jag ser som viktig. :) |
|
|
509' är i runda slängar 100' upp jämfört med en basutrustad M235. Ungefär samma prisskillnad som det var mellan 135i och 1M. Det är faktiskt riktigt prisvärt och man behöver inte (tycker jag) speciellt mycket lull-lull i denna typ av bil, det är körupplevelsen som man är ute efter. Skulle vara helt nöjd med groggyfryggy-specen förutom dragkrogen – men då har jag ju å andra sidan ingen Merca jag behöver bogsera |
|
|
La precis en order! 300 Alpinvit II LCLN Läder Dakota Svart med blå kontrastsömmar/Svart 2MK BMW M automatväxellåda med dubbelkoppling (DCT) 322 Komfortöppning 3AG Backkamera 403 Elektrisk glastacklucka 430 Automatisk avbländbara inner och ytter-speglar, elektriskt infällbara 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 459 Sätesinställning elektrisk 524 Adaptiva kurvljus 563 Belysningspaket 5AC Helljusassistans 5AS Driving Assistant 609 Navigationssystem Professional 674 Högtalarsystem Harman/Kardon 6AK Connected Services 6AP Remote Services 6NS Bluetoothförberedelse Professional Så nu skall man bara gå i ide så man vaknar lagom till leverans... |
|
| Vad pratar de om för leveranstider ? | |
Verdi |
Får man en innan sommaren? Typ i april/maj? Värdeminskning om man säljer sen i augusti typ? |
| Just nu finns inga produktionsplatser för kundbilar. Handlarnas demobilar (M2) tillverkas början på februari. Informationen som finns är att det är release mars/april men så snart allokeringarna släpps ser vi hur långt fram det går att pusha. Sedan skall ju BMW Sverige tillåta att de släpps till kund med om de kommer tidigt. | |
| Tjena. Jag la också en order idag. Mineralgrå manuell!! Det här blir fantastiskt. Precis som skrivits ovan så vet man ännu inte när de kommer, men prel början av april. Perfekt! | |
|
Stort grattis till er båda. Ni kommer säkert bli nöjda. Bilen verkar grym!! The Sound From A Big M :) |
|
|
Ser ut som en fin spec imolarot, men ska man ha lucka på en m-bil. Vikt på fel ställe 😉 Sedan tar det väl några centimeter i takhöjd. Funderade på det, men avstod. Sedan är jag (som hyfsat nyligen specade en M3) förvånad över hur mycket som är standard. Allt från 19, skinn, regnsensor, farthållare, pdc, högland shadowline, kolfiber interiör, förvaringspaket. Utan att ha räknat efter måste det vara prylar för 50.000 som är standard jämfört med M4/M3. Jag tror den svenska kvoten kommer säljas snabbt... Enligt uppgift har det lagts många order idag. |
|
| Dm3: Skickade precis powerpost till dig ang din M3 | |
| Hej. Jag svarade dd88. Skicka igen om det blev något strul med svaret. Det ser konstigt ut, man ser inte huruvida man svarat. | |
| Tack thuveson. Jag tror detta blir fantastiskt kul. | |
|
Verdi, det är riktigt att man inte behöver så många tillval i och med att såpass mycket är standard. Man kanske vill ha Navi för 20 och Harman kardon för 7, sedan är väl det här med låda den stora frågan. Dct är en fantastisk låda, men det förtar ändå något från körupplevelsen om du frågar mig. Så det är onekligen ett dyrt tillval, 37 lök. I princip skulle man kunna ha en tomhylsa i vitt. Då blir den riktigt prisvärd efter sedvanlig rabatt... |
|
|
Är det den lokala handlaren man får åka till för att beställa och få info eller? För på bmw.se hittar jag nada om M2.. |
|
| Jag har fått all info från lokala handlaren, men på bmw.com kan du få mycket info. Eller så frågar du här... | |
| groggyfroggy Så rätt! Vill se många manuella lådor i dessa. | |
|
Dm3: Jag skall ha den till att glida omkring på vägarna så alla bekvämligheter är välkomna. Däremot funderar jag på att ta bort elstolar då inställningarna är bra utan. ÅF tyckte inte larm behövdes idag. Är det vad allmänheten säger med? Bättre med spårsändare kanske? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.