|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Skall skaffa en M-bil till våren igen efter några år utan. Har satt ett maxtak på 700tkr för bilen. Är ganska ambivalent om jag ska leta efter en M6:a eller M4 i bra begagnat skick eller om jag skall satsa på en M2 som jag då kan köpa som ny för dom pengarna. Har haft M3:or förut och gillat dom skarpt. Blir M6 för stor? Blir M2:an för liten? Tankar och råd mottages gärna. Har inte haft möjligheten att testa varken M4 eller M6 ännu. mvh Jonas | |
|
Hur tänker du använda bilen? Kommer det vara din enda bil eller en extra nöjesbil? Jag körde 6-serie i alperna i somras och det var en ganska stor bil för att kasta runt på de slingriga alpvägarna. Året innan använde jag en 4-serie (cab) och den kändes smidigare. Nu nästa gång blir det M235i jag tar och den kommer nog vara väldigt lämplig där nere. Inga av dessa har varit M-bilar, men karosserna stämmer ju med dina val. Min poäng är att om man gillar att gasa på motorvägen eller vill känna sig maximalt speciell så är nog M6:an svårslagen, men om det är små kurviga vägar du vill ut och verkligen köra på bil så tror jag M2 eller M4 är de roligare valen. |
|
|
Grelle// Den kommer brukas dagligen men inte nov-mars. Så det blir en blandning av nöje och bruksbil. Är visserligen 47år men fortfarande ganska "busig" M6 i all ära men det kanske blir för "stort" då menar du? Vill ju ha den sportiga känslan i bilen. |
|
| Less plåt is mår fun. | |
| Av dina alternativ på M6, M4, M2, så hade valt M4:an. Men personligen M3 sedan, pga att jag gillar det praktiska med 4 dörrar ;) | |
|
Fokusera på M4 eller M2 då. Nytt är ju alltid trevligt, men beroende på effekt osv på M2 (vet du vad den kommer landa på?) så kanske en lätt beggad M4 är bästa valet. |
|
|
Hej Jonas vill minns att vi vi fick våra M3 e90 ganska samtidigt typ början av 2008? Jag åker M4 cab nu så mitt råd är M3 eller M4. Jan |
|
| En M4 cab borde väl passa dig med Jonas. Ska den ändå vara avställd på vintern så är ju cab lämpligt. Hade 2-serien också haft plåttak så hade jag varit seriöst sugen på det. Så fint att cabba ner när man är ute och söndagskör. :) | |
|
M4! Så feta :) |
|
| Verkar vara rena fantasipriser på beg. M4. Finns ju i princip inget på Blocket inom din budget. Kör på en M2 om du kan vänta och du vågar chansa på en beställning innan du egentligen vet några detaljer. Har du tur så blir det lika grymt andrahandsvärde som på 1M. | |
|
M6:an är betydligt mer komfortinriktad än M4:an. Jag hade en M6:a som lånebil under ett par dagar på ringen samtidigt som jag gjorde BMW M Intensive Training och blev chockad över hur tyst, och avskärmad man var från körupplevelsen. M4:an känns betydligt sportigare, råare och är med högljudd (vilket kanske kan vara en nackdel om man planerar köra långa sträckor ofta). Jag uppfattade också växellådan som rappare i M4:an. M6 passar bäst som en skön glidarcab. Gillar man mer involverad körning hade jag valt en M4. Vill man köra på bana hade jag köpt en Porsche. |
|
| Jag hade väntat in M2, eller rent av beställt en innan den går att prova. M3/M4 är fantastiska bilar, men man känner att de är ganska stora. Utan att veta skulle jag tro att körupplevelsen blir strået vassare på M2. Sugen på en själv... | |
| Eftersom du gillar M3 och bilarna blir större hela tiden så hade jag nog också eventuellt chansat och beställt en M2. Den bör vara så nära en M3 man kan komma men samtidigt bättre och helt ny bil. | |
| Tack för era inlägg. Är på gång att beställa en M2:a. Återkommer inom kort. | |
|
Länk |
|
| Vad ser priset för M2 att landa på? | |
| Sani, såg i din länk att en gissning är kring 550kkr. | |
|
Priset är ute! 509tkr Har beställt en nu! |
|
|
... sen tillkommer ju alla tillval, undrar vad en bra specad hamnar på? /Anders |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
509K är lägre än jag trodde, men som Med Känsla säger så tillkommer det en del sköna kronor för extrautrustning. Bör hamna närmare 600K då. |
| BMW-Jonas. Kul! Bra val, tror du kommer bli nöjd. När är förväntad leverans? Hur sugna var de på att ge rabatt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.