|
|
|
|---|---|
|
Hej efter flera dagars googlande och sökande utan framgång gör jag ett försök här någon som kan förklara till mig hur jag ska gå till väga eller vad, hur detta ska funka? Jag har denna stereo nu i min bil men 12 pin kontakter [IMG]Länk Kollat ebay och för vettiga pengar kan man få en 16.1 7" stereo med navi, bt osv osv men står att dom alla passar rakt av på bmw bilar med 17pin kontakt osv alltså några andra kontakter eller? Hittar heller ingen kontakt/adapter för detta? Så här ser mina kablar ut iaf [IMG]Länk Var något i denna stil jag tänkt mig Länk | |
| Får ursäkta den där tinypic verkade förvränga mina bilder lite men hoppas ni ser ändå vad allting föreställer | |
| På bilar med Nav sitter radiomodulen bak i bilen. Så det blir mycket kabeldragning vid installation av eftermarknadsstereo. | |
| Okej. för att utvecklade lite mera då. Vet du vad jag behöver för kablar eller grejer för att få de i lås då? Och vars bak hittar jag radio modulen isf? | |
| Du behöver en lång förlängningskabel, typ Länk och eventuellt antennkabel. Radiomodulen sitter normalt vänster bak på BMW's (i alla fall på e38, e39 och e46). Du får googla lite för e53. | |
| OKej tack så mycket. Då får man överväga lite om de är värt arbetet :D Eller om man kanske bara fixar i så fall en aux adapter till nuvarande stereo :) | |
| Den långa kabeln du behöver brukar finnas listade som tillbehör när man kollar på kinaenheter på ebay. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.