AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
4.450

ALPINA B2

jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Länk

Undrar just var jag sett denna bil... motornummer 1008... sist jag såg den så begärde man över 500 000kr. Den såldes på tradera för strax under 100 000kr för 10 år sedan. Såldes visare till Norge för stora pengar och nu är man tillbaka på 200 000kr.

Dock ingen riktig ALPINA. Jag är helt säker på att det satt weber 45:or på bilen då den stod i Sthlm, nu sitter det Solex?! Man kan undra varför man bytt till Solex, det ska vara 40ddht för att vara korrekt, men insuget borde vara upptaget till 45 mm så det blir helt fel övergång i insugskanalen. Men eventuellt har man bytt hela förgasararrangemanget med insug och allt? Dörrsidorna är bytta omlackade, de var beiga då den såldes på tradera för 10 år sedan. Undrar vad som är bytt mer?

/Johan
jo
972
johnor
Jo, glömde nämna att stolarna också är bytta sen försäljningen på tradera, det satt Scheel 301 eller 501 i bilen med scheels speciella manchestertyg på sittdynan, nu sitter andra stolar med annat tyg.

/Johan
jo
972
johnor
Baksätet är färgat alt. bytt, det var beige ursprungligen, framstolarna kanske är dom som satt där ändå, det var större kontrast då mot resten av inredningen som gick helt i beige som kan ha lurat ögat. men om ni kollar noga så är det vanlig manchester i baksätet med fel stripning, längsgående bak och tvärgående fram, dessutom av helt annan kvalité än Scheel-tyget.
Bm
174
Bmw_NK
2002-70
Fattar inte varför man inte fixat insugningsröret till luftboxen, huvisoleringen samt en Alpina tutknapp. Dessa delarna finns ju att köpa och är lätta att fixa... Det är vad jag stör mig mest på att man inte åtgärdar på en bil för över 200 000...

Faneren måste vara iordninggjord, den ser inte heller original ut?

Mvh NK
jo
972
johnor
Mycket som hänt med bilen, pratade med en norrman och tydligen har alpinatoppen försvunnit också, men den var ju inte original så det spelar mindre roll.

/Johan
Bm
174
Bmw_NK
2002-70
Länk
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Du har nog rätt om stolarna och inredningen Johan.
Verkar vara olika på annonsbilderna enligt länkarna.
Länk
Länk
jo
972
johnor
Tänkte väl det, så dåligt kan inte mitt minne vara. Jag var ju där och tittade på bilen då den fanns samtidigt på tradera och ebay, två oberoende auktioner...

Johan
Någon som vet hur det gick med bilen och om den såldes?

I gamla annonsen står det såld för 199000NOK
Länk

Men jag hittar även två andra annonser på firmans hemsida där den fortfarande är till salu (för 27500 !!)
Länk
Länk

Vad andra än tyckte om bilen så tycker jag den ser grymt snygg ut. Blir till att ringa på måndag morgon.
Den är såld enligt mannen som svarade.
Blir till att leta vidare efter en E9.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Bmw 3,0 csi Länk
Bm
174
Bmw_NK
2002-70
Den röda bilen har det suttit en M88 i innan och vi hade i princip köpt den och skulle åka och titta på den i samband med Nostalgia i Ronneby. Grämer mig fortfarande att vi inte fick köpa den...

Stolarna kommer från någon E32 eller dylikt med andra bälten, fönstervevarna fram hade istället för vevhandtag ersatts med eftermarknads elhissar som hade stora lådor utanpå...

Huven har istället för de vanliga gångjärnen en pinne av CSl typ...

Mvh NK
300 hästar i en 45 år gammal bil. Då har den säkert genomgått en hel del moddningar.
Hmm, kanske en bra bil men jag ogillade att annonsören vill ha nån slags budgivning.
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Märkligt vad vissa bilar kan leva länge i våra trådar.
Jag var ju också och tittade på den men detaljminnet sviker. Nåt skumt var det i alla fall med bilen, kände jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.