|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått ett otrevligt problem med bilen. Allt började efter jag hade servat med olja och oljefilter. Fick höra av en polare att man ska ha i 2-taktsolja i tanken, vilket jag ångrar nu. Innan "servicen" så gick bilen klockrent, aldrig nå tvekan eller "hostning" när jag gasade. Problemet är oregelbundet men den här veckan har det blivit mycket värre. Värst är det när jag gasar lite (max halv gas), då känns det som att bilen vill dö/soppatorsk om jag inte trycker ner gasen och drar iväg (inge ryck vid kickdown). Den har dött 3-4 gånger på låga varv och 2 av gångerna så har den gula motorlampan lyst de andra gångerna har ABS lampan tänds och kommit felmedd. i driven, men sedan försvunnit när jag startar om och då startar som ingenting har hänt. Någon som har några förslag? :) | |
| Har du fortfarande soppa med olja i eller har du kört upp den tanken och tankat nytt (utan olja.....)? | |
|
Har tankat 3 gånger sedan dess! /Martin |
|
|
Vet inte mycket om bilar men 2-taktsolja i tanken i en (diesel)bil!? är väll ingen gammal skoter vi snackar om :D |
|
| Amen vafan i hela fridens fick ni för er att hälla i 2taktsolja i tanken för?? Till Vilken nytta då? Skyll dig själv... | |
| hoppas det ordnar sig :/ | |
| Tycker du ska testa att byta diesel filtret | |
thekinglives |
Eller varför inte läsa av felkoder? Tror inte några deciliter 2taktsolja vid ett enstaka tillfälle gjort någon större skada. Det som händer vid upprepade tillfällen är att spridarna får en beläggning och börjar strula. På äldre dieslar utan commonrail och eller piezospridare hade det säkert bara vart av godo. Så att ifågasätta och totalt dumförklara metoden belyser bara sin egen kunskap/okunskap. Byta dieselfiltret är ett gott råd som du kan testa då det är bra att göra "ofta" i vilket fall som helst. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.