AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.344

Bmw f30 2012 trasig tuta

He
4
Heazze
Bmw 320d (f30) 2012
Hej stor och tuta på några älgar. När tutan plötsligt sluta fungera.
Jag har haft den på en verkstad och kollat felet. Det är inte någon säkring och det går tydligen ingen ström fram till tutan. Dom prata om att det kan vara nå fel i ratten med nå jordning? Någon som har vart med om nå liknande.?
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Mitt ena signalhorn (det sitter ett på varje sida) har tydligen varit trasigt länge.. Använder inte tutan och har inte reflekterat.. Men här låter det ju värre om båda hornen är tysta.
St
2
Stabilizer
BMW F30 320D 2012
Har ni löst era problem, och vet ni vad felet var?
Min tuta har också slutat fungera. Först la ena hornet av så det lät som en clowntuta, men nu har alltså även det andra hornet gett upp.
Vet ni vilken säkring det är, och var den sitter,så kan jag ju börja med att kolla om det är orsaken?
F1
3
F1MP
320d -13
Hej
Jag råkade ut för samma efter lite tutningar på renar för någon vecka sedan. Det blev helt tyst. Sedan var det om att tutan fungerade ibland efter att den först "dött" men nu är den helt tyst.
Jag tycker det klickar till vid passagerarplatsen/handsfacket när man trycker på tutan nu.
Bilen ska in på service nästa vecka, då ska verkstaden kolla på det.

/Fredrik
He
4
Heazze
Bmw 320d (f30) 2012
Det var en säkring som hade gått sönder. Det sitter tydligen säkringar på passagerar sidan nere vid fötterna på höger sida man lär ta loss plastkåpan för komma åt dom. Å den gick till tutan säkring 15 tror jag det var.
Du
162
DunderDude
G30 530e -18
F31 320dA xDrive -15
Hur kommer det sig att säkringen för tutan löser ut så ofta?

Det verkar vara ett väldigt vanligt fel?
St
2
Stabilizer
BMW F30 320D 2012
Tack ska du ha Heazze. Är det endast 1 säkring? Eftersom ena hornet la av någon månad före det andra så känns det inte som att det skulle vara säkringen, men jag ska kika på det :)
He
4
Heazze
Bmw 320d (f30) 2012
Hej ja det var endast en säkring kostade 115 kr att byta på bmw. Men om det finns nå fler säkringar som går till tutan det vet jag inte. För dom kolla på några säkringar undet huven också men dom va ju hela.
F1
3
F1MP
320d -13
Nu har jag hämtat bilen från verktaden och för mig blev det två nya signalhorn, killen bakom disken sa att går ena sönder så går snart även den andra sönder =\
He
4
Heazze
Bmw 320d (f30) 2012
Vad hamna kostnaden på ?
F1
3
F1MP
320d -13
735 kr för arbete
760 kr för hornen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.