AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.043

Kumho Vinterdäck, kvalitet eller skräp?

do
1
dolph
328iA -96
Som många andra står man inför en tröttsam utgift; vinterdäck till pärlan. Nordfrost 3 är bäst och i princip dyrast. Men det finns lyckligtvis alternativ. Undrar nu om någon har erfarenhet av Kumhos vinterdäck och helst dubbade sådana?

328iA
Marcus
Visa användare
605
göran
525ixt-94
Om du gillar ovala däck så är det ett bra val :-)

Hakka2 är bäst och lika dyra som NF3

/göran,
vintermannen/
Behöver man inte kombi, behöver man inte bil
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Testade Kumho odubbade vinterdäck förra vintern. Funkade kalas!! Det här med att det blir ovala är nog fixat nu. Brorsan säljer Kumho och har inte haft några klagomål på 1,5 år, så det ska vara fixat! Kör även W 712 på sambons Honda. 215/40-17" och de är mycket fina att köra på!!
Dubbade har jag ingen erfarenhet av, men kan tänka mig att de också är bra. Som sagt, inga klagomål på sista tiden. Han har sålt ganska många såna däck. Relativt billiga också.
/Kidde

Åtta burkar är fler än fyra...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Duger säkert bra på vintern med dubb så klart, allt annat är en kompromiss.
Men visst finns det bättre, men här styr ju behovet
och användet en del.Good year funkar bra, Hakkor är ju alltid bra.Grovt mönster med mycket dubb:))) dä ä fiinnt dä:))Nån måste ju rugga upp isen åt kompromissåkarna.

MVH
Hasso
Jag hade Kumho av okänd modell med dubb förra vintern på 325an. Greppet var det inget fel på, ganska bra för en BMW. Dock var bakdäcken helt slut på våren, men det fanns ju en anledning att det var så, man gillar ju att sladda! =)
Tror inte att dom däcken jag kommer köpa snart kommer vara mycket vackrare de heller i vår, men kul är det!

Mvh
Patrik
Hallå dolph! Du vet ju att jag kör på dubbade Kumho sedan 4 år och de nya jag köpte i våras är tysta och har bra grepp. Inga problem med de tidigare heller förrutom att greppet blev lite sisådär efter 2 vintrar. Mitt enda problem är att bilen är så j.kla låg med 205 16"/55 ... men någon skall ju ploga också... :-D

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.