|
|
|
|---|---|
|
Ibland när jag skall starta så startar ej bilen men startmotorn verkar hänga sig när nyckeln går tillbaka i tändningsläget. Alltså -jag vrider om nyckeln i startläge. -startmotorn går men bilen startar ej. -släpper nyckeln som fjädrar tillbaka till tändläge och startmotorn går fortfarande. -gör jag samma grej fast jag släpper ej nyckeln utan samtidigt trampar ner gasen lite så startar bilen efter ett någon sekunds malande. Bilen går otroligt bra för övrigt, inte ett hackande eller något fel alls. Har en bekant som skall hjälpa mig läsa ut felkoder så snart som möjligt för han. Vad är detta för problem? Med vänlig hälsning Tacksam för hjälp. | |
| Kan tillägga att den är från -05 | |
| Den har väl "autostart" - dvs man behöver inte och hålla nyckeln i lägre 3 utan startmotorn går tills bilen gått igång. - används tex för fjärsstart | |
|
Ja, du har rätt. Är det så att startmotorn går för att datorn inte får någon signal att bilen inte startat, som den inte gjort heller. När jag gasar i samband så startar bilen och startmotorn lägger då ifrån som den skall göra. Problemet borde då vara något med bensintillförsel kanske iomed att jag måste gasa i samband med start för att den skall starta när detta händer. Vad kan då vara felet när man måste gasa. På min båt hade jag liknande problem när motorn var varm, en spridare hade svårt att nypa igen helt när jag stängde av motorn och den tappade bränsletryck och var tvungen o gasa lite vid start. Kanske skall prova nåt mirakelrengörningstillsats för att testa rengöra spridarna. Har någon nån idé? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.