AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.715

Swirlflap removal installerat

rsarits
Bytte nu i helgen ut mina swirl flaps mot täckbrickor, så nu kan man sova lugnt om nätterna.
Har haft ett motorhaveri pga detta tidigare, dock på en -04 630d E60. (den gången gick det lyckligtvis på garanti )
Mina flaps ser fina ut, men valde att byta ändå (bilen har passerat 32000mil)
Märker ingen som helst skillnad i gången, bränsleförbrukningen återstår att kolla

"Removal kit" kostade lite över en femhundring bara, och att riva av insuget på en M57N är relativt enkelt, då det är plast med gummipackningar, totalt 2½ timme med byte av diverse värmetorkade vacuumslangar till turbostyrningen.
Slangarna kostade för övrigt 150:- metern (!)

Micke BMWCS#08121
Lu
38
Lundberg89
530D LCI E61 -07
Kan du länka bilder? Är nyfiken på att se hur pass hårt insuget ligger an mot toppen i de nedre rören (där swirl flapsen satt). Tog bort mina och allt är frid&fröjd men tycker att glipan mellan insuget och toppen känns stort. Man ser liksom de nedre packningarna! Är säkert i sin ordning men hade varit skönt att se någon annans.

Bild på min: Länk

ja
176
janne dubbel
530d -08 735 ial -01 ford 32a roadster
jobbar polarn satte dit biltemas slang kostar inte mycket men är bmw s kvalitet bättre bara en undran
rsarits
Här tyvärr inga bilder, kan kolla om man kommer åt att se.
Slangarna är kanske ok från Biltema, men det blir snyggare med de tygklädda originalslangarna tycker jag
ja
176
janne dubbel
530d -08 735 ial -01 ford 32a roadster
du har en poäng där men hur ofta ser någon på slangarna. tog du bort egr ventilen när du ändå höll på och meka dår
rsarits
Det är nog bara jag själv som ser slangarna, men det räcker😊
EGR gjorde jag inget med, brukar de krångla?

Micke BMWCS#08121
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.