|
|
|
|---|---|
rsarits |
Bytte nu i helgen ut mina swirl flaps mot täckbrickor, så nu kan man sova lugnt om nätterna. Har haft ett motorhaveri pga detta tidigare, dock på en -04 630d E60. (den gången gick det lyckligtvis på garanti ) Mina flaps ser fina ut, men valde att byta ändå (bilen har passerat 32000mil) Märker ingen som helst skillnad i gången, bränsleförbrukningen återstår att kolla "Removal kit" kostade lite över en femhundring bara, och att riva av insuget på en M57N är relativt enkelt, då det är plast med gummipackningar, totalt 2½ timme med byte av diverse värmetorkade vacuumslangar till turbostyrningen. Slangarna kostade för övrigt 150:- metern (!) Micke BMWCS#08121 |
|
Kan du länka bilder? Är nyfiken på att se hur pass hårt insuget ligger an mot toppen i de nedre rören (där swirl flapsen satt). Tog bort mina och allt är frid&fröjd men tycker att glipan mellan insuget och toppen känns stort. Man ser liksom de nedre packningarna! Är säkert i sin ordning men hade varit skönt att se någon annans. Bild på min: Länk |
|
| jobbar polarn satte dit biltemas slang kostar inte mycket men är bmw s kvalitet bättre bara en undran | |
rsarits |
Här tyvärr inga bilder, kan kolla om man kommer åt att se. Slangarna är kanske ok från Biltema, men det blir snyggare med de tygklädda originalslangarna tycker jag |
| du har en poäng där men hur ofta ser någon på slangarna. tog du bort egr ventilen när du ändå höll på och meka dår | |
rsarits |
Det är nog bara jag själv som ser slangarna, men det räcker😊 EGR gjorde jag inget med, brukar de krångla? Micke BMWCS#08121 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.