AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.258

Ställmotor / Set positioning motor E61

Jag har en Bmw 525 XD 2008/08 som ställmotorn / Set positioning-motor till 4x4 lagt av på. Som på de flesta andra är det plastdrevet och "wormscrew" som blivit slitna. Någon som vet ifall man kan beställa dessa reservdelar någon stans?? Bmw åf sålde bara kompletta ställmotorer för 6600:- vilket jag tycker är lite i överkant. Orginalnr på ställmotorn är enligt realoem.com: 27107546671. Tycker att det borde gå att få tag på delar så man kan renovera den gamla men vart får man isåfall tag på delar??? Mvh//
Jag ringde runt till olika skrotar och anledningen att de inte fanns några begagnade ställmotorer var att alla sålde dom med växellådorna. Men med lite tjat så fick jag en skrot att sälja en lös ställmotor till hyfsad peng!! Nu funkar bilen som den skall igen!! :)
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Efter hur många mil är den motor kopplingen slut?
Ursäkta sent svar men sitter sällan på forum då man inte själv har problem.. :/ Men enligt vad jag fått fram brukar den vara slut nån gång mellan 12 tusen å 20 tusen mil. Tydligen väldigt svårt att säga. Men dom flesta verka gå sönder innan 20 tusen mil alla fall. Detta är de uppgifter jag fått fram då jag kollat runt, men har inga riktigt säkra källor mer än dom på BMW visste exakt vad de va då jag ringde å sa något i stil med: jaha de va dax nu, vanligt fel dedär. Men ingen ville svara på hur vanligt det är eller vid vilka mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.