AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.521

E32 ger vika för nyare Mercedes?

Sida 2 av 2
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jag har blivit "farbror" i ordets rätta bemärkelse! På med sportmössan :-)

Vilken perfekt bil detta är för mig! Lagom skjuts i maskinen, suverän bränsleförbrukning, låg skatt, svinsnygg bil, lätt i allt och alla reglage, och parameterstyrningen får BMW:s att kännas överarbetad och gammal, iaf. i en sådan biltyp!
Hela bilen känns "less is more" på ett så fint, kvalitativt och minimalistiskt vis, att allt annat faller. Det är precis vad man behöver och bemästrar, på ett lätthanterligt sätt! (för en farbror som jag, som inte förstår allt digitalt...)

Svinbra väghållning för modell, och grymt tyst i kupén, trots "touring" och lågprofil! Ledigt tystare än E91/F31!
Jäkligt bra att dra med! Jag drog ett ton hö i Lördags, o det märktes knappt!

En kul sak är att Mercedes inte haft till närmelsevis lika mycket kvalitetsproblem i de senare modellerna, som BMW!

ALLT i bilarna sitter ju ihop på samma sjukt bra vis som i E32/E34 och Audi C3/C4! Det är FASTSKRUVAT och FASTCLIPSAT, punkt slut! Med ljudisolering!!!

Kul är också att det som ser ut som aluminium, metall och trä, ÄR aluminium, metall och trä! I minsta detalj! Tom blankdekorerna i fläktgallren! Det är det INTE i BMW! Inte ens i 7:orna nuförtiden!

Som det ser ut nu, är detta inte den sista Mercedesen för mig!

/Unheilig von Stuttgart
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jag har blivit "farbror" i ordets rätta bemärkelse! På med sportmössan :-)

Vilken perfekt bil detta är för mig! Lagom skjuts i maskinen, suverän bränsleförbrukning, låg skatt, svinsnygg bil, lätt i allt och alla reglage, och parameterstyrningen får BMW:s att kännas överarbetad och gammal, iaf. i en sådan biltyp!
Hela bilen känns "less is more" på ett så fint, kvalitativt och minimalistiskt vis, att allt annat faller. Det är precis vad man behöver och bemästrar, på ett lätthanterligt sätt! (för en farbror som jag, som inte förstår allt digitalt...)

Svinbra väghållning för modell, och grymt tyst i kupén, trots "touring" och lågprofil! Ledigt tystare än E91/F31!
Jäkligt bra att dra med! Jag drog ett ton hö i Lördags, o det märktes knappt!

En kul sak är att Mercedes inte haft till närmelsevis lika mycket kvalitetsproblem i de senare modellerna, som BMW!

ALLT i bilarna sitter ju ihop på samma sjukt bra vis som i E32/E34 och Audi C3/C4! Det är FASTSKRUVAT och FASTCLIPSAT, punkt slut! Med ljudisolering!!!

Kul är också att det som ser ut som aluminium, metall och trä, ÄR aluminium, metall och trä! I minsta detalj! Tom blankdekorerna i fläktgallren! Det är det INTE i BMW! Inte ens i 7:orna nuförtiden!

Som det ser ut nu, är detta inte den sista Mercedesen för mig!

/Unheilig von Stuttgart
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Oj!!!!

Det har hänt in inläggsolycka!!! Tydligen?
Det skall vara ett inlägg...

/UvS
ha
60
haramato
740iA-96
Har dom fått ordning på automatlådorna? När ? Vår c180 -01 tvekar ca ett halvår vid hastig "nu kör vi om- gasen i botten". Pratade med en e-klass ägare som sa samma sak.
/ Magnus
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hej Haramato!

Ja, det har de! Inga som helst problem! 6000-mils oljebytesintervall på de flesta lådor! Då byter man c:a 9 liter, dvs. i princip all olja!

Min, tex., växlar som smör! Man märker inte växlingarna!
De bilar jag kört är mycket responsiva vid fullgaspådrag. Även 7G-tronic, som ju egentligen är en manuell dubbelkopplingslåda! Mycket trevlig och snabb, dock! Särskilt med paddlar!

Med vänlig hälsning
/UvH
ha
60
haramato
740iA-96
Ok, det låter ju bra, Vad jag förstår på ditt tidigare svar så är det enkelkedjor på dessa? Bör bytas vid lämpligt tillfälle för att undvika ras ?
Håller med dig om utseendet. Hade först lite svårt för den bakifrån men den vinner i längden. Väldigt fin bil! BMW är för slätstrukna/ointressanta (designen) över hela linjen nu tycker jag .

Mvh Magnus
To
7
TommyT
Mercedes S320 W220
Jag är både Mercedes o BMW - Freak. Hade en Mercedes W210 430 som jag körde 6000mil med utan minsta problem. Tyvärr blev den krockad, o jag köpte en E61 525i. Nyare bil, men trivdes inte med den. (saknade kanske V8an). Nu kör jag en BMW 740 i E38 1999, så nu är jag "hemma" igen, lite äldre bilar är tydligen bäst för mig. Lite kul är att båda dessa V8or kör jag på exakt samma mängd soppa - 1,02L/mil blandad körning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.