AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.301

AUX i en BMW e46 02a

Oc
29
Oceanmist
BMW 530d xdrive 2016 (Individual)
BMW 330xi 02
Hejsan, har en BMW e46a 2002a, tillverkad 2001.
Stora stereon navi/cdväxlare.... går de få aux ur denna stereo?
och hur sjutton får man lös spärrarna nertill på stereon?
JÄTTE tacksam för hjälp!

Länk

Mvh Emelie
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Du skall väl inte ha Aux ur stereon förmodar jag. Du får koppla in dig bak i bilen där radiomodul och ev. CD-växlare sitter.
Oc
29
Oceanmist
BMW 330xi 02
de är de jag ej vet hur jag ska gå tillväga? :/
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Googla, men håll koll på årsmodeller och stereosystem när du hittar lösningar.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Vet inte om detta går på stora stereon.. Värt att kolla kanske. Gjorde det på min e46 -02 efter att min högnivå till lågnivå omvandlare som jag kopplade in på bakre högtalarkablarna slutade funka och skapade störningar.
Länk

//Anders

Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Jag köpte en kabel som man kopplade till uttaget för CD-växlaren. Hade dock inte stora stereopaketet utan business om jag inte missminner mig.

Hoppas denna länken är till hjälp

Eller denna

// Jonas

Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
320i Touring -07 - Vinter
Är din bil tillverkad från och med september(09) 2001 så kan du köpa den färdiga kabeln antingen hos bmw för nån hundring eller på nätet och bara plugga in i bak så funkar det direkt och aux kommer dyka upp när du bläddrar med mode-knappen.

Är din tillverkad innan dess som det var för mig på min Touring (en månad för tidig, suck) så blev det lite knepigare. Min cab hade samma problem men pga cd-växlare var det bara koppla in sig på de kablarna. Utan cd-växlare måste man löda in sig i stereon. Jag var förvånad hur lätt det var och hur bra det funkar.

Tog en aux-kabel (uppbyggd med 3 trådar, L, R och jord) ut med stereon, loss med toppen och loss med själva cd-enheten i. Kontakten som själva cd-enheten kopplas till kretskortet med har tydligt utmärkt vad de olika lödpunkterna har för syfte.
Två små lödningar för R och L kablarna ner på punkterna märkta just L och R samt jorden som jag satte i den skruv som satt några cm ifrån.

Lägg i en cd.
När man kopplar iphonen till kabeln tystnar musiken från cd'n och det du spelar från telefonen spelas kristallklart. Drar du sen ut kablen från telefonen igen kan du spela cd-skivor som vanligt. Bästa är dock att ha en tom-skiva i skulle jag tro men har inte testat det än.

Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg
Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
320i Touring -07 - Vinter
Jag läste visst in ett "ej" i att du hade navi/cd-växlare haha, så trodde inte du hade det..

Min cab som har cd växlare, dock bara med lilla-navin så tog jag alltså och skarvade in mig på de kablar som för ljudet från växlaren. Har för mig att det bara var tre st, röd vit svart. Som jag då ersatte med aux kablar där det kontakt-stycket kopplas in.
För mig var det i fram bakom stereon men din stereo-enhet sitter väl i bak?

Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg
Oc
29
Oceanmist
BMW 330xi 02
Innan månad 09 år 2002 kan man EJ koppla direkt ur stereon vad jag fattat?

Dock skall man kunna koppla genom CD-växlaren i skuffen?
Sitter själv med en e46 tillverkad våren 2002 så har inte heller snabbkontakten. Har harman kardon med 16x9 navi och cd-växlare, borde väl kommit någon lösning?
Varför inte köra en bra FM sändare?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.