|
|
|
|---|---|
|
Har sökt men bara hittat trådar som är flera år gamla så det kan vara dags att lyfta detta på nytt... Vilken diesel tankar ni i era bilar, och varför? Flera av bolagen har idag en hygglig del miljövänligt bränsle inblandat i sin diesel, men har ni märkt någon skillnad? Både vad gäller motorgång, effekt respektive förbrukning. Har ni haft några problem med det ni tankat? Var väl en del rabalder för något år sedan om filter som sattes igen? Själv har jag en F10 535d och har alltid kört på Shell/ST1, men har nu det sista börjat tanka på Preem. Jag tycker jag kommer lite längre på en full tank, men har hittills inte kört tillräckligt många tankar för att vara säker... (EU-diesel och andra utländska varianter kan vi för tillfället lämna därhän.) | |
|
Hejsan! Jag har nästan uteslutande kört på Statoils diesel innan, men tankat några tankar på Preem, o det verkar som att jag kommer fler mil, att den faktiska förbrukningen minskar.. Ska kolla vidare.. |
|
| Jag tankar OKQ8, det bränsle som enligt källor sätter igen filter. Har egentligen ingen riktig anledning att tanka just OK men det här blivit en vana och jag har ännu inte haft några bränslerelaterade problem med mina bimmers. Jag är nöjd =) | |
| Har tankat på Ingo/statoil den senste tiden. Varför? Jo för att macken ligger 100m från jobbet. Men nu den senaste tankningen tankade jag på Shell och tycker/upplever att bilen går finare/bättre/något mer tryck när man trampar på. Vette fanken om det bara är psykiskt, men gött känns det. | |
|
Volvo/Tanka. Ser samma tankbil åka mellan Volvo, OKQ8, Statoil bl.a... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.